İnşaat Dünyası Dergisi “Etkili Profesyoneller” bölümünde TEKNOKAR Kalite ve Tedarik Zinciri Direktörü Taner Ayduran’ı ağırladı. Toplam kalite yönetimini İnşaat Dünyası Dergisi için değerlendiren Taner Ayduran, “Toplam kalite yönetimi anlayışının benimsenmesi için işletmelerde kültür değişimi yaşanmalı” vurgusu yaptı.
Toplam Kalite yönetimi üretim veya hizmet kuruluşlarının tüm faaliyetlerini sistematik olarak iyileştirilmesini sağlayan bir yaklaşımdır. Organizasyonundaki tüm çalışanların katılımı ile tüm paydaşların memnuniyetinin sağlanması hedeflenir.
Günümüzde şirketlerin var olabilmesi için müşteri beklentilerini aşarak daha iyi kalitede ürün ve hizmetler sunması kaçınılmazdır. Sunulan ürün veya hizmet kalitesini sürekli iyileştirmeyi hedefleyen çağdaş bir yönetim felsefesidir. Bu felsefenin olmazsa olmazları şu şekildedir:
Liderlik, Müşteri Odaklılık, Herkesin Katılımı ve İletişim, Sürekli İyileştirme “Kaizen”, Hedeflerle ve Verilerle Yönetim, Süreç Yönetimi, Önlemeye Dönük Yaklaşım, Sürekli Eğitim ve Öğrenen Organizasyon
İlk defa Japonya’da ortaya çıkan Toplam Kalite Yönetimi (TQM), Toplam Üretken Bakım (TPM), Toyota Üretim Sistemi (TPS), Dünya çapında Üretim (WCM), Yalın 6 sigma, gibi birçok uygulama ile beraber karşımıza çıkar.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ANLAYIŞININ BENİMSENMESİ İÇİN İŞLETMELERDE KÜLTÜR DEĞİŞİMİ YAŞANMALI
Ülkemizde toplam kalite yönetim anlayışının benimsenmesi işletmelerde kültür değişimi ile olacaktır. Değişim üst yönetim tarafından teşvik edilmeli, tüm çalışanların katılımı sağlanmalı, müşteri odaklı bir yaklaşım benimsenmeli, sürekli iyileştirme kavramı kuruluşun tamamına yaygınlaştırılmalıdır. Bunu başaran firmalar, müşteri memnuniyeti sağlar, maliyetlerini kontrol altına alarak üretilen ürün veya hizmetin maliyetini düşürür, iç proseslerdeki verimliliğini artırmakta, çalışanların motivasyonu ve kurum içi iletişimlerinde iyileşme görürler.
BAŞARILI BİR UYGULAMA İÇİN BU ÇALIŞMALARI YÖNETECEK BİR YALIN DEPARTMAN OLUŞTURULMALIDIR
Ülkemizde Toplam Kalite Yönetimi disiplininin departmanlaşamamasının ana sebebi kültürlerin birbirinden çok farklı olmasıdır. Japonya, Amerika’dan bu yönetim yaklaşımlarını ve teknolojiyi transfer ederken bu ülkenin kültür ve dinlerinden çok fazla etkilenmedi. Japon kültüründe yardımlaşma, takım ruhu ve sürekli çalışma esastır. Bir şey üretmemek, tembellik etmek, en büyük saygısızlık olarak kabul edilir. Yıllardır tüm dünya Japonya’da ortaya çıkan bu felsefeleri öğrenmek için büyük çaba harcıyor. Japonlar bu yaklaşımları kendi kültürüne uygun olarak geliştirdikleri için bu felsefenin direkt kopyalandığında dünyada aynı başarıyı yakalamayacağını biliyorlardı. Peki bu kültür farkları nelerdir? Ana fark şirketlerin organizasyon yapılarında karşımıza çıkıyor. Batılı şirketlerde departmanlar ön plandadır. Buna karşın Japon kültüründe şirket bir bütündür ve problem çözme günlük hayatın bir parçasıdır. Başarılı bir uygulama için bu çalışmaları yönetecek bir yalın departman oluşturulmalıdır.
Motto: Bilinen tüm aerodinamik yasalara ve fizik kurallarına göre eşek arısının uçması mümkün değildir. Fakat o bunu bilmez basitçe uçar. “Don’t Cry, Just Fly”
Örnek Aldığı Kişiler: William Deming, Marshall Goldsmith