İnşaat Dünyası Dergisi Temmuz-Ağustos 2024 sayısında “Marka” bölümünde BDR Thermea/Baymak Satış ve Pazarlama Direktörü Pınar Canlı’yı ağırladı. De Dietrich’in dünyada olduğu gibi Türkiye’de de enerji dönüşümüne premium ürünlerle öncülük ettiğini belirten BDR Thermea/Baymak Satış ve Pazarlama Direktörü Pınar Canlı, “De Dietrich elektrik ve hidrojen temelli ürünleri tüketici ile buluşturuyor. Isı pompasının yanı sıra klimalar, oda termostatları ve geleceğin teknolojisini bugünden kullanan diğer ürünlerle enerji dönüşümünün merkezinde yer alıyor” dedi.
De Dietrich’in Türkiye iklimlendirme pazarındaki geçmişi ne zamana dayanıyor? De Dietrich markasının tarihçesi ve faaliyet alanları hakkında bilgi verir misiniz?
De Dietrich, 3 asrı aşan tecrübesiyle dünyanın bilinen en eski endüstriyel ticari markasıdır. Bugün, iklimlendirme alanında Avrupa’nın en büyük gruplarından biri olan BDR Thermea Group’un önemli bir parçasıdır.
Merkezine uzmanlık, performans ve müşteri memnuniyetini alan De Dietrich, premium iklimlendirme çözümleriyle 50’den fazla ülkede milyonlarca kullanıcıya ulaşmaktadır. Bu çözümleri de enerji verimliliği yüksek, çevreye duyarlı ve zarif tasarımlı ürünleriyle buluşturmaktadır. Türkiye’deki faaliyetine ise 2022 yılında başlamıştır.
TÜRKİYE’DE DE ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ KAÇINILMAZ
İklimlendirme sektörünün köklü markası De Dietrich, Türkiye’de hangi ürün grupları ile yer alıyor? Söz konusu ürünlerin sektöre getirdiği yenilikler nelerdir?
De Dietrich ısıtma, soğutma, yenilenebilir enerji ve su ısıtıcıları olmak üzere dört kategoride premium ürünler sunuyor. Isı pompası, yoğuşmalı kombiler, kazanlar, klima, boyler ve oda termostatı başlıca ürünler.
Enerji dönüşümü dünyanın sürdürülebilirliği için öncelikli konulardan birisi. Bu nedenle iklim krizinin etkilerine karşı iklimlendirme sektörüne de çok fazla görev düşüyor. Avrupa’nın iklimlendirme alanında fosil yakıtları bıraktığını göz önüne alırsak, bu çerçevede Türkiye’de de bu dönüşümün kaçınılmaz olduğunu görebiliriz.
Hidrojen kaynaklı ürünler, ısı pompası, güneş kolektörü ve bunlara bağlı hibrit sistemlerin günlük hayatımızda kullanımı giderek yaygınlaşacak. De Dietrich de dünyada olduğu gibi Türkiye’de de enerji dönüşümüne premium ürünlerle öncülük ediyor ve bu alanda elektrik, hidrojen temelli ürünlerle tüketiciyi buluşturuyor.
De Dietrich ısı pompasının yanı sıra klimalar, oda termostatları ve geleceğin teknolojisini bugünden kullanan diğer ürünlerle bu dönüşümün merkezinde yer alıyor diyebiliriz.
DE DIETRICH’TE TÜM ÜRÜNLERİN ODAK NOKTASI: ENERJİ VERİMLİLİĞİ
De Dietrich markası enerji verimliliğinde tüketicilere ne tür avantajlar sağlıyor? Ar-Ge alanında neler yapıyorsunuz?
Enerji verimliliği De Dietrich’in tüm ürünlerinin odak noktasını oluşturuyor. Bunu yüksek kalite, ileri teknoloji ve zarif tasarım tamamlıyor. Örneğin; Tam yoğuşmalı kombiler premix yanma teknolojisiyle yüksek performans sunmanın yanında yüksek tasarruf sağlıyor.
Yine klima sezonunda De Dietrich’in yüksek kalite, hizmet ve zarafet algısı Clim’up serisi klimalar ile hayat buluyor. Soğutmada ‘A++’, ısıtmada ‘A+’ enerji sınıfı olan elit tasarımıyla öne çıkan model, korozyona karşı dayanımı arttıran özel golden fin kaplamasıyla dikkat çekiyor. Enerji tasarrufuna yönelik ‘eco mod’ özelliği ile enerjiyi verimli kullanan, ‘silence mod’ özelliğiyle daha sessiz.
Klimanın en etkili ve verimli şekilde kullanılmasını sağlayan R32 gazı kullanılan Clim’up serisi, çevreye duyarlı teknolojsi ile üretiliyor. 5 yıl garanti ile kullanıcılarına uzun ömürlü bir konfor sunan seride ayrıca, opsiyonel Wi-Fi bağlantısı ile uzaktan kontrol imkanı da bulunuyor.
Kombilerde ise yüzde 94 sezonsal verim oranına sahip ‘inidens neo’ tam yoğuşmalı kombiler dış hava sensörü ve ‘De Dietrich Smart TC’ oda termostatının birlikte kullanımı ile A+ enerji verimliliğine ulaşabiliyor.
‘De Dietrich Smart TC’ oda termostatı sayesinde, kullanıcılar kombiye uzaktan erişimle sıcaklık ayarları yapabilirken, premix yanma teknolojisi sayesinde ise yüksek performansın yanında tasarruf da sağlayabiliyor. Ayrıca, bu yıl sonuna kadar geçerli olan 7 yıl garanti kampanyamız tüm kombilerimiz için 15 Temmuz’da başladı.
DE DIETRICH ÜSTÜN KALİTE VE HİZMET AĞINA SAHİP
De Dietrich satış sonrası müşterilerine hangi hizmetleri sunuyor? Servis ve teknik destek niçin önemli?
Öncelikle De Dietrich üstün kalite ve hizmet ağına sahip olan bayileri ile her daim en iyi müşteri deneyimini sunmayı hedefliyor. Bu yaklaşımla sunduğu avantajlarla yüksek hizmet standardıyla da öne çıkıyor ve tüketici deneyimi standardını yükseltiyor.
Örneğin; İklimlendirme sektöründe ilk kez De Dietrich’te uygulanan sistemle, dijital çağrı merkezi üzerinden iletilen talepler yazılı metne çevrilerek kaydediliyor ve eş zamanlı olarak yetkili servise aktarılarak randevu oluşturuluyor. Böylece kullanıcılar müşteri temsilcisine bağlanmadan, hızlı servis hizmetine ulaşmanın konforunu yaşıyor.
DE DIETRICH HIZLI MONTAJ HİZMETİ SUNUYOR
Yazın en sıcak günlerini yaşadığımız bugünlerde De Dietrich klimalar, sunduğu hızlı montaj hizmetiyle de kullanıcılardan tam not alıyor. De Dietrich kullanıcıları, yaz dönemlerinde klimalarda yaşanan talep yoğunluğu nedeniyle montaj sürelerinin uzaması sorununu yaşamıyor. ‘24 Saatte Montaj’ kampanyası kapsamında; servis talebi oluşturulduktan sonra 24 saat içinde uzman ekipler De Dietrich klimaların montajını tamamlıyor.
Yetkili servislerimiz Türkiye’nin 4 bir yanında hizmet veriyor, her noktaya ulaşabiliyoruz. Özel DDR çağrı merkezi ile servis talebi web’ten formla veya 7 gün 24 saat boyunca 0850 755 02 35 numaralı çağrı merkezinden oluşturulabiliyor.
VIP CLUB SADAKAT PROGRAMI’NIN FAYDA VE AYRICALIKLARI
De Dietrich’te bayilerinize ve satış noktalarınıza sunduğunuz ayrıcalıklar neler?
De Dietrich, VIP Club sadakat programı ile De Dietrich markalı kombi montajı yapan tüm noktalara fayda ve ayrıcalıklar sunuyoruz.
Sadakat programındaki üyelerimiz, kombilerin başarılı ilk çalıştırmaları için çok avantajlı puanlar kazanıyor. Yarı yıldan oluşan periyodlarda belirlenen baremlere göre ise üyelerimiz hediye kombiler kazanıyor. Yeni bir markayla beraber gelen yeni bir sistem olmasına rağmen kullanımı gün geçtikçe artarak devam ediyor.
ÜRÜN SATIŞINDAN ZİYADE ‘ÇÖZÜM ORTAKLIĞI’ YAPIYORUZ
De Dietrich markasıyla profesyonellere hitap ederken ne gibi faydalar sağlıyorsunuz?
Markamızın proje ekipleri, mekanik çizim yapan ofisler, mimarlar gibi profesyonel kitlelerle iş yapış modeli, bayi kanalından daha farklı diyebiliriz. Biz, De Dietrich ile beraber ürün satışından ziyade “çözüm ortaklığı” yapıyoruz. Büyük ölçekli projelerde kullanılabilecek en efektif ürünleri öneriyor bunu da servis ve bakım hizmetleriyle beraber değerlendirilebilecek bir pakette sunuyoruz.
Amacımız iklimlendirme sisteminin kurulma ya da yenilenme ihtiyacı olan projelerde tek kontak noktası olmak ve müşterilerimizin işlerini bu anlamda kolaylaştırmak. Şu anda markamız adına en fazla üzerine düşündüğümüz ve yatırım yaptığımız konu bu. Yani sadece ürün satan bir marka değil, müşterilerinin ihtiyaçlarını en ince ayrıntısına kadar düşünüp deneyimli ekipleriyle uygulamasını yapacak bir çözüm ortağıyız!
AMAÇ PREMIUM ÜRÜNLERİ TÜRKİYE’NİN HER NOKTASINA ULAŞTIRMAK
De Dietrich’in pazardaki payı ve 2024 yılı beklentileri hakkında neler söylemek istersiniz?
BDR Thermea Group’un 6 dünya markasından birisi olan De Dietrich ile Türkiye’de üst segment iklimlendirme markaları arasındayız. 2022’de 50 bayi ve 52 servis ile başlamıştık ve yapılanmamızı tüm Türkiye’de genişletmeye devam ediyoruz. Amacımız premium ürünlerimizi Türkiye’nin her noktasına taşımak.
De Dietrich’in geleceğin teknolojisi ve 3 asırlık tecrübesiyle sürekli geliştirerek tüketici memnuniyetinde de fark yaratan ürünlerinin, kullanıcılarda tam karşılığını bulduğunu görmekten mutluluk duyuyoruz. Bu yılın ilk yarısına baktığımızda, 2030 sürdürülebilir dünya vizyonunda diğer elektrikli ısıtma sistemleri ile fosil yakıtlı kazanları geride bırakacağı öngörülen ısı pompasında sektörde güçlü bir şekilde konumlandık. Isı pompasında ilk yarı geçen yıla kıyasla montajda %85 büyüme sağladık. Klimada da tüketicinin ilgisi geçen yıldan daha fazla oranda.
TÜRK İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜ GLOBALDEKİ VARLIĞINI GÜÇLENDİRİYOR
Son olarak Türk iklimlendirme sektörünün bugünkü konumu, ihracat rakam ve beklentileri ile ilgili görüşlerinizi bizimle paylaşır mısınız?
Açıklanan rakamsal veriler, Türk iklimlendirme sektörünün 2024 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre ihracat miktarını yüzde 0,8 oranında arttırdığını ve yılın ilk altı ayında 3,4 milyar dolar ihracatla globaldeki varlığını güçlendirdiğini gösteriyor.
Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sektörün öncelikli gündem maddesi enerji dönüşümü. Gerek sürdürülebilirlik gerekse sektörün gelişimi açısından üretimde, Ar-Ge’de ve tüm iş süreçlerinde odağına bu dönüşümün ihtiyaçlarını alarak çözüm üreten şirketlerin geleceğe yön vereceğini düşünüyorum.
BDR Thermea Group da bu kapsamda globalde karbon nötr akıllı çözümlere yüksek yatırımlar yapıyor ve karbon emisyonunu 2030 yılına kadar yüzde 55 oranında azaltmayı taahhüt ediyor. Bunun yanında yenilenebilir enerji ve enerji verimliliğinin ön plana çıktığı iklimlendirme sektöründe ısı pompası, hibrit ve hidrojen çözümlerine yatırım yaparak enerji dönüşümüne öncülük etmeye ve sektöre yön vermeye devam edeceğiz.