Knauf Insulation Türkiye Genel Müdürü Emre Gürcan, İnşaat Dünyası Dergisi’nin “İhracat Özel” dosyasına konuk oldu. Şirketinin hedef ve vizyonunu anlatan Emre Gürcan, “2022 ihracat hedeflerimiz 2021 rakamlarımızla paralellik gösteriyor. Şu anda Knauf Insulation Türkiye olarak 16 farklı ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz ve üretimimizin %50-60’lık kısmını ihraç ediyoruz” dedi.
2020 pandemi nedeniyle sıkıntılı bir yıl oldu ancak 2021 çok hızlı başladı ve hedeflerimizin neredeyse hepsini gerçekleştirmiş olduk. Fakat girdilerdeki fiyat artışları maliyetlere olumsuz yansıdı ve piyasa üzerinde önemli bir enflasyonist ekti yarattı.
2021’DE COVID GÜVENLİ İŞ YERİ SERTİFİKASI ALDIK
Pandemi döneminde birinci önceliğimiz elemanlarımızın sağlık ve güvenliği oldu. Covid güvenli iş yeri sertifikası aldık ve bunun için birçok yatırım yaptık. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına cevap verebilmek için ürün sürdürülebilirliğine önem verdik. Bu dönemde, hijyen önlemleri eşliğinde hafta içi iki gün evden çalışma, üç gün ofis şeklinde hibrid çalışma modeline devam ediyoruz.
ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEMİN GİDİŞATINA DAİR 2022 YILI İYİ BİR GÖSTERGE OLACAK
Son zamanlardaki devalüasyon ve enflasyonist dönemde iş alışkanlıkları değişime uğradı. Fiyat artışları arka arkaya maliyet artışlarını takip etti. 1990’lardaki gibi neredeyse her ay ürünlere zam gelmeye başladı. Piyasada vadeler kısaldı. Bu değişiklikler kalıcı mı olacak yoksa süreç için eskiye mi dönecek birlikte göreceğiz. Talebin yüksek olması inşaat sektörünün özellikle de renovasyon pazarının hareketliliği ile ilgili… Son zamanlardaki yüksek zamlar talebi nasıl etkileyecek henüz bilmiyoruz. Bu anlamda 2022 yılının iyi bir gösterge olacağını düşünüyorum.
İYİ STOK YÖNETİMİ VE PLANLAMA İLE ENERJİ VE HAM MADDE ZAMLARININ YÜKÜNÜ AZALTMAYA ÇALIŞIYORUZ
2022 yılında en önemli hedefimiz müşterilerimizin yüksek enflasyon altında ezilmesini önlemeye çalışmak olacaktır. Enerji ve ham madde zamlarını fiyatlara yansıtmak zorundayız ama iyi bir stok yönetimi ve planlama ile bir nebze yükü azaltmaya çalışacağız. Sürekli daha verimli nakliye yöntemleri üzerinde çalışıyoruz. CRM’imizi kullanarak bayilerimize yeni pazarlar ve müşteriler yönlendirmeye çalışacağız.

İHRACATTA REKABET AVANTAJI SAĞLAYAN EN BÜYÜK ETKEN ÜRÜN ÖZELLİKLERİ
Knauf Insulation’a yurt dışı pazarlarda rekabet avantajı sağlayan en büyük etken ürün özellikleri… Patentli Ecose teknolojimiz ve Eurofins Gold ve RAL gibi sadece bize özgü sağlık kalite sertifikalarımızla diğer ürünlerden zaten ayrışıyoruz. Ayrıca markanın gücü ve alçı grubuyla yaptığımız sinerjinin de bizim için olumlu faktörler olduğunu söyleyebilirim.
2022 ihracat hedeflerimiz 2021 rakamlarımızla paralellik gösteriyor. Şu anda Knauf Insulation Türkiye olarak 16 farklı ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz ve üretimimizin %50-60’lık kısmını ihraç ediyoruz. Bu yıl da benzer oranda ihracata devam edeceğiz.