Özel Dosyalar

Erhan Güngör: Dünyanın her noktasında insanların hayatlarına dokunuyoruz

İnşaat Dünyası Dergisi “Aydınlatma Çözümleri” dosyasında Panasonic Life Solutions Türkiye, EMEA ve CIS Bölgesi Pazarlama Genel Müdürü Erhan Güngör’ü ağırladı. Şirketinin vizyon ve stratejilerini anlatan Güngör, “Güvenilir aydınlatmanın yaşam alanlarında konforun en temel taşlarından biri olduğuna inanıyoruz. Ar-Ge merkezimiz ve yetenekli insan kaynağımız sayesinde, her ülke insanına uygun üretim yapabilen hız ve donanıma sahibiz. 60’tan fazla ülkeye gerçekleştirdiğimiz ihracatla markalarımızı dünya pazarlarında başarıyla temsil ediyoruz” dedi.

MDS 50 banner 980 x 100 piksel scaled

Panasonic Life Solutions, aydınlatma çözümleri alanında nasıl bir portföye sahip? Son dönemde pazara sunduğunuz yeni ürünleri ve bu ürünlerin avantajlarını öğrenebilir miyiz? Bu yıl ağırlıklı olarak hangi tür projelerde yer aldınız?

Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, güvenilir aydınlatmanın yaşam alanlarında konforun en temel taşlarından biri olduğuna inanıyoruz. Bu anlayışla, yaklaşık bir asırdır yaşamı iyileştiren ışık çözümlerinin araştırılmasında ve geliştirilmesinde önemli rol oynuyoruz. Yalnızca ışığın kalitesini değil aynı zamanda aydınlatma ürünlerinin güvenilirliğini de daima geliştiriyoruz. Doğru aydınlatma prensipleriyle ürettiğimiz Panasonic LED Lamba Serisi de bu yaklaşımla tüketiciyle buluşturduğumuz ürün grubumuz. Üstün malzeme kalitesiyle ürettiğimiz LED lamba serimiz, mutfaktan çalışma odalarına kadar evdeki yaşam alanlarının her noktasında tüketiciye kaliteli aydınlatma sunuyor. Bunun yanı sıra yaşam için ürettiğimiz tüm çözümlerimizi yüksek teknoloji, üstün performans, kalite, güvenlik ve tasarım değerlerinden ödün vermeden geliştiriyoruz. Panasonic LED Etanj armatürlerini de aynı anlayışla kullanıcılarla buluşturduk. İnovatif çözümlerle geliştirdiğimiz yeni nesil filaman LED lamba ürünlerimizle ise hem enerji verimliliğine katkı hem de yaşam alanlarında şık, kaliteli ve uzun ömürlü aydınlatma sağlıyoruz. Kısa bir süre içinde yeni LED Projektör serisini de pazara sunarak ürün gamımızı çeşitlendirmeye devam edeceğiz. Panasonic Aydınlatma Çözümleri tabii ki sadece bu ürünlerle sınırlı değil, bilindiği gibi Panasonic LED Aydınlatma İş Birimi olarak sunduğu geniş uygulama alanları ve aydınlatma çözümleri ile dünyanın önde gelen aydınlatma markalarından birisidir. Ofislerden endüstriyel tesislere, mağazalardan otellere, karayollarından tünellere, müzelerden spor tesislerine ve hatta tarihi yapılardaki cephe aydınlatmalarına kadar pek çok noktaya dokunuyor ve önemli projelere imza atıyoruz.

PANASONIC FLAMAN BULTEN 121021

Örneğin, Endonezya’nın başkenti Jakarta’da Sodium teknolojisi kullanan 30.000 adet geleneksel yol aydınlatması Panasonic akıllı LED aydınlatma sistemleri ile yenilendi. Tek bir merkezden kontrol edilebilen Panasonic akıllı LED aydınlatma sistemleri ile “gün ışığı seviyesi, hava durumu ve diğer faktörlere bağlı olarak kontrol edilebilen aydınlık seviyesi sayesinde” %70’e yakın enerji verimliliği elde edildi. Tokyo Olimpiyatlarındaki spor tesislerinin büyük bir kısmında Panasonic LED Aydınlatma çözümleri kullanıldı. Yine Tokyo’daki SkyTree Tower da Panasonic olarak gerçekleştirdiğimiz başarılı dış cephe aydınlatma örneklerinden bir tanesi.

Gelişen teknolojilerin, Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarının aydınlatma çözümleri sektöründeki dönüşüme nasıl bir katkısı var? Firma olarak bu alanlarda ne tür farklılıklar yaratıyorsunuz?

Gelişen teknolojiyle birlikte yaşam alanlarında, fonksiyonel ürünlerin ve entegre çözümlerin uygulama ve kullanımının arttığını gözlemliyoruz. İnsanların yaşam alanlarında geçirdikleri sürenin de artmasına bağlı olarak aydınlatmanın sadece fonksiyonel değil tasarımsal unsurları da aynı derecede önem kazanıyor. Temel yaşam alanı olarak nitelendirebileceğimiz ev ve ofislerimizde LED teknolojisinin getirdiği esneklikle aydınlatma uygulama alanları çeşitlilik kazanırken, aydınlatma nokta sayısı hızla artmaya başladı. Öte yandan gelişen teknoloji, değişen ihtiyaçlar ve artan nüfusla birlikte enerji tüketimi de giderek artıyor. Bu da enerji verimliliği konusunun daha fazla gündeme gelmesine yol açıyor. Bu çerçevede hem verimlilik sağlayan çözümleri hem de kaliteden ödün vermeyen bir üretim ve pazarlama anlayışını ön plana çıkarmak gerekiyor.

MDS 50 banner 980 x 100 piksel scaled

Panasonic Life Solutions Türkiye olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından da onaylı olan Ar-Ge merkezimiz ve bu alanda yetenekli insan kaynağımız sayesinde, her ülke insanına uygun üretim yapabilen hız ve donanıma sahibiz. Panasonic Life Solutions Türkiye’nin ürün çeşitliliğini inovasyon ve kalite ile buluşturabilmedeki bu hızı, global tercihlere cevap verebilme yeteneği olarak önemli bir avantaja dönüşüyor ve yeni ürün sunma dinamiklerimizi olumlu etkiliyor. Panasonic Life Solutions Türkiye Ar-Ge Merkezi, inovasyon boyutları yüksek, ulusal ve uluslararası fonlarla desteklenen projeleri gerçekleştirmeye bu dönemde de devam ediyor. Yer aldığımız uluslararası projelerde 60’tan fazla firmayla partnerliğimiz var. Ar-Ge merkezimiz, Panasonic Ar-Ge takımları ile pek çok farklı proje üzerinde çalışıyor. Ar-Ge merkezimizde çoğunluğu genç ve yenilikçi mühendislerden oluşan 60’tan fazla çalışanımız görev yapıyor. Patent ve Marka Kurumu nezdinde toplamda 167 patent-faydalı model kaydımız bulunuyor. Bunlardan 82 tanesinin koruması ve tescil işlemleri devam ediyor. Ek olarak Türkiye’de de 137 marka tescilimiz ve 59 endüstriyel tasarım tescilimiz, yurtdışında ise 70 farklı ülkede, 17 marka ve 45 endüstriyel tasarım tescilimiz bulunuyor.

Erhan Gungor 2
Panasonic Life Solutions Türkiye, EMEA ve CIS Bölgesi Pazarlama Genel Müdürü Erhan Güngör

Türkiye aydınlatma çözümleriyle ihracatta da güçlü bir aktör haline geldi. Buradan hareketle ihracatta nasıl bir noktada olduğunuzu sormak isteriz. Aydınlatma çözümleriniz kaç ülkeye ulaşıyor? Dış pazarlarda en yoğun hangi ürünleriniz/ürün gruplarınız tercih ediliyor?

Anahtar priz ağırlıklı elektrik malzemeleri sektöründe 60’tan fazla ülkeye gerçekleştirdiğimiz ihracat ile markalarımızı dünya pazarlarında başarıyla temsil ediyoruz. İhracat pazarını 4 ana bölgede değerlendiriyoruz ve pek çok ülkede pazarın önemli oyuncuları arasında yer alıyoruz. Aynı zamanda ülkemizde de sektör liderliğimizi sürdürüyoruz. Dünyanın her noktasında insanların hayatlarına dokunmaya devam ediyoruz. LED Aydınlatma çözümlerimizle Panasonic markası ile Asya pazarında yıllardır sürdürdüğümüz başarılı performansımızı sorumlu olduğumuz EMEA ve CIS bölgesinde de yakalamak için gerekli stratejiyi ve çalışmaları adım adım hayata geçiriyoruz. 

Firmanızın aydınlatma çözümleri alanında önümüzdeki dönem hedefleri neler olacak?

İlk yanıtımda da belirttiğim gibi güvenilir aydınlatmanın yaşam alanlarında konforun temel taşlarından biri olduğuna inanıyoruz. Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, ışığın kalitesini geliştirmenin yanı sıra aydınlatma ürünlerinin güvenilirliğini de daima geliştiriyoruz. Kurum olarak pazar araştırmalarına önem veriyor, bu tip araştırmaları yapıp sonuçlarını detaylıca değerlendiriyor, sonrasında stratejilerimizi belirliyoruz. Özellikle son dönemde yaptığımız araştırmalar sonucunda elde ettiğimiz iki temel unsur var; son kullanıcılar bizim gibi şirketlerden ‘sağlıklı’ ve ‘emniyetli’ çözümler bekliyor. Biz bu iki temel unsura her daim önem vererek ilerliyoruz ve önümüzdeki dönemde de odağımıza bu kavramları almaya devam edeceğiz. Aydınlatma özelinde ise tabii ki enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik sunan çözümler, üzerine eğildiğimiz önemli unsurlar. Sunacağımız çözümlerde bir taraftan insanların sağlığını korumalarına yardımcı olacak, kendilerini ve cihazlarını dış etkenlere karşı güvende tutacak diğer yandan enerji verimliliği konusunda da en iyi performansı gösterecek ürün ve çözümleri hayata geçirmek amacıyla sürekli bir çalışma içerisindeyiz.

PANASONIC AGUSTOS BULTEN LED 050721 02

Karbon salınımı günümüzün en önemli gündem maddelerinden bir tanesi. Yakın bir zamanda da Türkiye bu konuyla ilgili olarak Paris’te bir anlaşma imzaladı. Birçok kişi bu konuyu bu anlaşma ile duysa da bu uzun yıllardır var olan bir problem. Artan dünya nüfusu ve talebe cevap vermeye çalışan sanayiler bu anlamda önemli bir neden diyebiliriz. Dolayısıyla ülkemiz ve dünyada karbon salınımının azaltılmasına yönelik çok ciddi yaptırımlar yakın zamanda karşımıza gelecek, hatta bazı ülkeler bu konuda önemli aksiyonlar aldı ve “Sıfır Karbon” projelerini hedeflerine koydular. Bu noktada geliştirilen tüm ürünlerin yalnız nitelikli olması artık yetmiyor, aynı zamanda enerji tüketimi olarak çok daha verimli olması da gerekiyor. Yalnız, bu tek yönlü bir konu değil. Yani burada beklenen sadece son kullanıcının enerji tüketiminin azaltılması değil. Üretici tarafının da üretim fazındaki tüketilen enerji miktarını düşürmesi, başka bir deyişle iç operasyonel süreçlerini daha verimli hale getirilmesi bekleniyor. Bu noktada Panasonic olarak biz çok önemli bir avantaja sahibiz. Şirket kültürümüz ve iç süreç yönetimimiz bu konuda oldukça hassas. Dolayısıyla sahip olduğumuz bu doğal güç ile önümüzdeki süreçlerde çok daha verimli aydınlatma çözümleri geliştirmeye ve sunmaya devam edeceğimizi söyleyebiliriz.  

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu