GF Hakan Plastik İhracat Müdürü Fatih Topal, İnşaat Dünyası Dergisi’nin “İhracat Özel” dosyasına konuk oldu. Şirketinin hedef ve vizyonunu anlatan Fatih Topal, “2021 yılını ihracatta hedefimiz olan yüzde 20 oranında büyümeyi yakalayarak, başarılı bir şekilde kapattık. 2022, Güney Amerika, Orta Doğu, Orta Asya, Kuzey Afrika ve Güneydoğu Asya pazarlarında daha aktif olduğumuz bir yıl ve 2021 yılının üzerinde bir büyüme hedefimiz olacak” dedi.
2021 yılını da 2020’de olduğu şekliyle tüm dünyayı beklenmedik şekilde etkisi altına alan Covid-19 gölgesinde geçen bir yıl olarak geride bıraktık. Tüm birimlerimizde önceliğimiz olan sağlıklı çalışma ortamı, sağlıklı çalışanlar sloganıyla iş yapış şekillerimizde gereken tüm değişikleri uygulamaya devam ettik. Uluslararası seyahatlerde yaşanan kısıtlamalar aktif olarak çalıştığımız ihracat paydaşlarımızla aramıza bir miktar mesafe koymuş olsa da teknolojinin sunduğu ve hayatımıza yeni giren imkanlar sayesinde bu olumsuzluğu minimum seviyede tutmayı başardık.
Buna ek olarak artan enerji maliyetleri ve döviz kurunda yaşanan dalgalanmalar nedeniyle yükselen ham madde fiyatları 2021’in zorlu bir yıl olarak geçmesine sebep oldu. Fakat uzun sektör tecrübemiz, bulunduğumuz pazarlardaki güçlü varoluşumuz ve paydaşlarımızın desteği sayesinde satışlarımızda ve ihracat pazarlarımızda sunduğumuz hizmetlerde asgari miktarda olumsuzluk yaşadık. 2021 yılını ihracatta hedefimiz olan %20 oranında büyümeyi yakalayarak, başarılı bir şekilde kapattık.
ORTA DOĞU PAZARINDA İHRACAT PAYIMIZ BÜYÜK
Orta Doğu tüm dönemlerde oldukça başarılı ve payımızın büyük olduğu bir pazar. İnşaat sektörü ve yapılaşmanın oldukça faal olduğu bu pazarda gerek direkt olarak çalıştığımız bayilerimiz gerekse Türkiye’nin önde gelen inşaat şirketleri aracılığıyla ihracat payımız oldukça büyük. Olumsuz olarak belirtebileceğimiz tek husus Suudi Arabistan hükümeti tarafından Türk mallarına uygulanan boykot ki bu durumun da kısa süre içerisinde çözüleceği fikrindeyiz.
Orta Avrupa’da aktivitelerimizi İsviçre’de bulunan merkez firmamız GF International aracılığı ile sürdürüyoruz. 2022 yılı içerisinde de faaliyetlerimizi daha da yüksek seviyelere ulaştırabilmek adına tüm çalışmalarımızı 2021 yılı içerisinde tamamladık, bu doğrultuda plan ve aktivitelerimize devam ediyoruz. Orta Asya ve Kuzey Afrika pazarlarında da aktif olarak yer alıyoruz. 2022 yılı içerisinde organize edilecek uluslararası fuarlara katılarak gerek direkt olarak gerekse Türk müteahhitlik şirketleri yardımıyla pazarlardaki varoluşumuzu devam ettirmeyi amaçlıyoruz.

ÜRÜN PORTFÖYÜMÜZE ÇAĞIN VE SEKTÖRÜN GEREKTİRDİĞİ YENİ ÜRÜNLER KATIYORUZ
Öncelikle 1802’den beri faal olan Georg Fischer markası olmamız bizi pek çok rakip arasından öne çıkaran, çok kıymetli bir değer. Tüm işleyişimizi “Bizim için müşteri her şeyden önce gelir” ve “Verdiğimiz sözü tutarız” sloganları ile destekliyoruz. Ürün portföyümüze çağın ve sektörün gerektirdiği şekilde yeni ürünler katarak paydaşlarımıza sunabileceğimiz çeşidi ve hizmeti maksimum seviyede tutmak en büyük amacımız. Bu doğrultuda yeni ürünlerimiz olan GF Silenta Extreme, GF Aquasystem PP-RCT, GF Aerator’ün yanı sıra Yerden Isıtma Sistemleri ürün grubunu bünyemize kattık ve ihracat pazarlarımızdan oldukça olumlu dönüşler alıyoruz. Sektördeki duruşumuzdan asla ödün vermeden çalışmalarımızı sürdürecek oluşumuz sahip olduğumuz avantajı sürekli artırmakta. Ayrıca 2021 yılı sonlarına GF Silenta Ürün Grubu, GF Aquaystem PP-R ve PP-RCT ürünleri için alınmış olan EPD belgesi, önümüzdeki yılda ihracat pazarı için önemli avantajlarımızdan biri olacak.
2022’DE 2021’İN ÜZERİNDE BİR BÜYÜME HEDEFİMİZ OLACAK
Öncelikle 2022’nin Covid-19’un olumsuz etkilerinin yok denecek kadar az olacağı bir yıl olmasını diliyorum. GF Hakan Plastik tarafından bakacak olduğumuzda, ihracat departmanımızda gerçekleştirdiğimiz yeni yapılanma ve portföyümüze katmaya devam ettiğimiz yeni ürün grupları ile birlikte geçtiğimiz yıllarda kaydettiğimiz başarıların çok daha ilerisine ulaşacağımızdan hiç şüphemiz yok. 2022, Güney Amerika, Orta Doğu, Orta Asya, Kuzey Afrika ve Güneydoğu Asya pazarlarında daha aktif olduğumuz bir yıl ve 2021 yılının üzerinde bir büyüme hedefimiz olacak.