İnşaat Dünyası Dergisi’nin Ocak-Şubat 2024 sayısında “Kadın Dostu Şirketler” özel dosyasında GF Hakan Plastik İnsan Kaynakları Direktörü Bengü Tuna şirketinin kadın istihdamı stratejilerini anlattı. Tuna, “GF Hakan Plastik’te bugün yönetim ekibimizin %50’si kadınlardan oluşuyor. Bunun yanında beyaz yaka çalışanlarımızın %33’ü yine kadın çalışanlardan oluşmuş durumda. GF Hakan Plastik sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda; yeni mezun kadın stajyerlerimize işe alımlarda öncelik tanıyor” dedi.
GF Hakan Plastik’in mevcut kadın istihdamı hakkında genel bir değerlendirme yapar mısınız? Rakamlarla kadın çalışan ve yönetici hakkında bilgi verir misiniz?
TÜİK’in Mart 2023 tarihli verilerine göre Türkiye’de kadın istihdam oranının erkeklerin yarısından daha az olduğu görülüyor. Yeni nesil çalışma modellerinin ülkemizde yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte bu oranın artacağını öngörüyoruz.
Şirketimizin kadın istihdamı konusuna bakışı da Türkiye gerçeği ile paralel ilerliyor.
GF’in sürdürülebilirlik hedefleri ile oluşturduğu ve 2020 yılında yayınladığı Strateji 2025 yol haritasında önümüzdeki beş yıl içerisinde izlenecek yol ve hedefler yer alıyor. Buna göre GF’in bulunduğu ülkeler içerisinde cinsiyet eşitliği ilkesine bağlı olarak 2025 yılına kadar yeni atanan yöneticilerin %25’inin kadın olması koşulu hedeflenmişti.
GF’in her yıl yayınlanan bir Sürdürülebilirlik Raporu bulunuyor ve her alanda elde edilen sonuçlar detaylı şekilde paylaşılıyor. 2021 yılında yayınlanan raporda ilk kez bu konu ile ilgili bilgilere yer verildi. Uygulamaların ilk yılı olmasına rağmen GF dünyasında yeni atanan yöneticilerin kadın olması hedefi %30’a ulaştı ve %25 kadın oranı hedefini aştı.
GF Hakan Plastik’de ise bugün yönetim ekibimizin %50’si kadınlardan oluşuyor. Bunun yanında beyaz yaka çalışanlarımızın %33’ü yine kadınlardan oluşmuş durumda.
Yine yeni mezun kadın stajyerlerimize işe alımlarda öncelik tanıyor, kadın çalışanlarımıza doğum öncesi ve doğum sonrası dönemlerinde destek oluyoruz.
GF HAKAN PLASTİK İŞE ALIMLARDA KADINLARA ÖNCELİK VERİYOR
İK politikaları açısından kadın istihdamı ve yönetimde kadın liderlerin temsili konularına yaklaşımınız nasıl? Kadın adaylar için pozitif ayrımcılık yapıyor musunuz?
Ülkemizdeki kadın çalışan sayısının artırılmasının sosyo-ekonomik ve kültürel açıdan getirdiği değerin farkındayız. Kadın liderlerin iş hayatındaki yerinin stratejik açıdan getirdiği katma değerin farkında olduğumuz için yönetim ekibimizin yarısını kadın çalışanlardan oluşturduk.
Bu konuda, tüm GF şirketleri içinde ilk sıradayız ve bunu korumayı hedefliyoruz. Bu nedenle işe alımlarda kısa listeye aldığımız adayların arasında kadınlara öncelik veriyoruz.
2023 yılı içinde alım yaptığımız beyaz yaka çalışanların %44’ü kadın çalışanlardan oluşuyordu. İşten ayrılan bir kadın çalışanımız olması halinde yerini yine bir kadın çalışan ile kapatmaya çalışıyoruz.
KADINLARIN ŞİRKET İÇİ PROJELERDE LİDERLİK YAPMALARINI TEŞVİK EDİYORUZ
GF Hakan Plastik’te şirket içinde kadın liderlere yönelik mentorluk ve destek programları bulunuyor mu? Kadın çalışanların kariyer gelişimini desteklemek adına özel fırsat ve programlar sunuyor musunuz?
İki yıl önce başlattığımız ve Şirketimiz Yetenek Yönetimi Komitesi liderliğinde yürüyen projemizde kadın çalışanlarımızı da bu kapsamda değerlendiriyoruz. Kişisel Gelişim Planlarını oluşturmada ve yönetmede kendilerine destek oluyor, şirket içi projelerde liderlik etmelerine imkan tanıyoruz.
Doğum izninden dönen kadın çalışanlarımıza da çalışma saatleri açısından esneklik tanıyoruz. Yine hamilelik döneminde kişiye özel yaşanan zorluklarla ilgili çalışana özel çözümler sunuyoruz.
KADINLARIN KENDİ HİKAYELERİNİ YAZMALARI İÇİN KARARLILIK VE CESARET GEREKİYOR
Yerleşmiş kalıpların kadınları da sınırlandırdığını görüyoruz. Bir yönetici olarak, kadınlar açısından cam tavanlar nasıl kırılır? Bu konuda kadınlara bir mesaj vermek ister misiniz?
Önümüzde hep bir engel var ve olacak düşüncesinin çok sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Öncelikle kendi cam tavanımızı kırmalıyız. Bu nedenle kendi ön yargılarımızdan kurtulmalı, kişisel gelişimimize ve hedeflerimize odaklanmalıyız.
Bunu yaparken iletişim ağımızı da sürekli genişletmeli, güçlü kaslarımızı daha da güçlendirmenin yollarını bulmalıyız. Kendi varlığımızın farkında olmamız, kendi hikayemizi yazmamız için kararlılık ve cesaret gerekiyor. Neden olmasın!