Özel Dosyalar

İNTEK kalıp ve iskele sistemleriyle 1915 Çanakkale Köprüsü’ne katkı sundu

İnşaat Dünyası Dergisi, 1915 Çanakkale Köprüsü’ne özel “Açılış Dosyası” çalışması yaptı. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Avrupa ayak 2B kesonunda ve toplamı iki adet olan Asya ankraj bloklarından birinde, İNTEK Kalıp ve İskele sistemleri kullanıldı. Köprüde, İNTEK Kalıp ve İskele Inveta, Panemax, ADP, 200A, TTD sistemleriyle yer aldı.

1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun, ulusal otoyol ağına entegrasyonuyla sağladığı gelişmiş erişim olanağı, yüksek yük ve yolcu taşıma kapasitesi, azalan seyahat süreleri ve artan yol emniyeti sayesinde, Türkiye’ye ekonomik ve sosyal değer katan güvenli, çağdaş bir ulaşım altyapısı olması hedefleniyor.

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yapılan, 3600 m uzunluğundaki 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 m orta açıklığı ile dünyanın en uzun asma köprüsü olacak şekilde tasarlandı. Köprünün Avrupa ayak 2B kesonunda ve toplamı iki adet olan asya ankraj bloklarından birisinde, İNTEK Kalıp ve İskele sistemleri kullanıldı.

Intek kalip iskele yeni son2

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ’NDE INVETA, PANEMAX, ADP, 200A, TTD SİSTEMLERİ KULLANILDI

Avrupa ayak kesonu, 83 m x 74 m boyutlarında ve 1 m yüksekliğe sahip olan bir temel üzerine kurulan kademeli ve odalı betonarme perde duvarlardan oluşuyor. İç çapı tabanda 16.40 m, en üst noktasında 15.35 m olan dairesel Part 2 için 330 m² H= 640 cm yüksekliğinde ADP ayarlı dairesel perde kalıbı sistemi verildi. Dairesel iç perdelerin imalatlarının, değişen çaplarda ve tabanda 80 cm’den en üst noktasında 131 cm’ye kadar tek taraftan yatık olan imalatları da başarılı bir şekilde yapıldı.

Ayrıca, Part 4 kısmında yer alan düz perdeler için 1261 m², H= 510 cm yüksekliğinde PANEMAX panel kalıp sistemi, Part 6 kısmında yer alan düz perdeler için ise 811 m², H= 510 cm yüksekliğinde İNTEVA ahşap kirişli kalıp sistemi verildi.  Part 4 ve Part 6 kısımlarının dış cephe perdelerinde, kalıpların oturacağı ve işçilerin güvenle çalışabileceği bir platformu oluşturmak amacı ile 110 takım 200A tırmanma konsolu verildi. Asya Ankraj Blok Masif Ano, 56 m x 80 m boyutlarında, 16 m yüksekliğe sahip olan içi dolu betonarme yapıdan oluşmaktadır. Bu yapı için beton döküm yüksekliği 2 metre olarak belirlendi.

Masif anoda, karşılıklı ankraj mili atmanın zorluğu ve beton dökümünden sonra yüzeyde oluşabilecek hataları minimuma indirebilmek için, tek taraflı tırmanır perde kalıbı uygulaması yapılmasının daha doğru olacağı öngörüldü. Yapının plandan bakıldığında iki sefer beton dökülerek tamamlanması planlandı ve 147 metre tül uzunluğunda H= 200 cm yüksekliğinde, İNTEVA ahşap kirişli perde kalıpları verildi. Dış cephe perdeleri için 122 takım TTD 200 Tek taraflı tırmanma konsolları verildi. Tırmanma konsolları ile perde kalıp panoları birbirine monte edilip tek bir eleman halinde taşınarak, verimli bir kullanım sağlandı.

IntekAnchorBlockSectionSketch Asia 2

ASYA ANKRAJ BLOĞUN MASİF BÖLÜMÜ 

MASSIF TTD Model kesit R166

TTD KESİT GÖRÜNÜMÜ 

3D view of caisson European11
3D view of bottom of caisson European666

 3D KESON GÖRÜNÜMÜ

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu