• Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
İnşaat Dünyası Dergisi   İnşaat Dünyası Dergisi
 
İnşaat Dünyası
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İnşaat Dünyası
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

Osman Ünlü: Optimum çözümler sunan radyant ısıtma sistemlerinde sektör lideriyiz

28/07/2021
Özel Dosyalar
5 dakikada okuyabilirsiniz
A A
Osman Ünlü: Optimum çözümler sunan radyant ısıtma sistemlerinde sektör lideriyiz

Çukurova Isı Pazarlama Müdürü Osman Ünlü

İnşaat Dünyası’nın “İklimlendirmeye Yön Verenler” özel dosyasına açıklamalarda bulunan Çukurova Isı Pazarlama Müdürü Osman Ünlü, “2021’de cirosal anlamda yüzde 20 büyüme öngörmüştük. Yılın ilk yarısı beklentilerimizin de üzerinde gerçekleşti. Zorlu ekonomik şartlara rağmen istikrarlı bir büyüme kaydetmemizde ihracattaki gücümüzün payı büyük. Bugün, dış pazarlarımızı çeşitlendirme stratejilerimiz doğrultusunda attığımız adımların meyvesini topluyoruz” dedi.

2020 yılında pandeminin cironuza ve AR-GE faaliyetlerinize yansımalarını öğrenebilir miyiz?

Çukurova Isı olarak;  Starbucks, Kahve Dünyası, Cook Shop, Tavuk Dünyası, Midpoint gibi kafe-restoran segmentindeki işletmelerin kurumsal tedarikçisi konumundayız. Pandemi sürecinde bu tarz işletmelerin kapalı tutulması kararıyla birlikte bu pazarda belli oranda bir daralma yaşandı. Ancak pandemiyle birlikte insanların tüketim alışkanlıkları ve ihtiyaçları da değişti. Bahçeler, balkonlar ve yazlıklar, insanların sosyal vakitlerini geçirmek için çok daha değerli hale geldi. Biz de değişen talebe bağlı olarak AR-GE faaliyetlerimize yön verdik. Ekibimizin yoğun çalışmaları sonucunda Goldsun marka elektrikli ısıtıcılarımıza yeni ürünler ekledik. Özellikle mobil elektrikli ısıtıcı ihtiyacına yönelik olarak 3 adet yeni mobil ısıtıcı geliştirip, satışa sunduk. Ayrıca Elite, Performa ve CC tipi doğalgazlı ısıtıcılarımız için bir takım iyileştirmeler yapıp, müşterilerimizin daha verimli ve konforlu bir şekilde ısınmalarını sağladık. Kısacası, hem endüstriyel tesislerden kafe ve restoranlara, evlerden ofislere kadar oldukça geniş bir alana hitap eden radyant ısıtma teknolojilerimiz hem de ihracat faaliyetlerimiz ve iç pazarda çözüm ortağı olduğumuz referans projelerimiz sayesinde pandeminin gölgesinde geçen 2020 yılında ciromuzu koruduk.

Borolu Tip Radyant Isitici

Pandemi sürecinde en fazla hangi ürünleriniz/ürün gruplarınız tercih edildi? Bu ürünleri öne çıkaran özellikleri özetler misiniz?

Çukurova Isı olarak, endüstriyel tesisler ile kafe ve restoranlarda optimum ısıtma çözümleri sunan radyant ısıtma sistemlerinde sektör lideriyiz. Pandemi sürecinde, yani son bir yılda sosyal vakitlerini; bahçelerinde, teraslarında, balkonlarında geçirenlere ve kış aylarında yazlıklarında kalmayı tercih eden yazlıkçılara, sıcak ve konforlu ortamlar sunacak ürünlerimizde de yüzde 35 talep artışı oldu. Goldsun Supra Plus, Goldsun Mobile, Supra, Aqua, Nova Plus ve Nova serisi elektrikli ısıtıcılarımız bu amaçla tercih edilen ürünlerimiz arasında yer alıyor. 

IP 55 su korumasına sahip olarak ürettiğimiz bu ısıtıcılarımız, yüksek yüzey sıcaklığı ile bulunduğu ortamı istenilen konfor şartlarına uygun olarak ısıtabiliyor. Özellikle Goldsun elektrikli ısıtıcıların içerisinde yer alan halojen ampul, 1.5 saniye içerisinde 2.250 °C’ye ulaşarak anında maksimum ısıtma sağlıyor.

Goldsun Performa isitici

Isıtma alanında ürün tercihi hangi kriterlere göre yapılmalı?

Doğru sistem tercihi, doğru projelendirme ve keşif hizmeti ile işletmelerin ve endüstriyel tesislerin ısıtmasında yüzde 50’lere varan enerji tasarrufu sağlamak mümkün. Çukurova Isı olarak 81 ili kapsayan bayi ağımız ile çözüm ortağı olduğumuz projelere; keşiften projelendirmeye, satıştan devreye almaya kadar komple sistem çözümü sunuyoruz.

Sistem tercihi yaparken tesisin mimarisi öncelikli olarak dikkat ettiğimiz kriterler arasında yer alıyor. Örneğin yüksekliği 6 metre ve üzeri olan tesislerde yatırım maliyeti oldukça düşük olan “Borulu Radyant Isıtma Sistemleri”ni öneriyoruz. Çünkü borulu radyant ısıtma sistemleri, merkezi sıcak hava üflemeli sistemlere göre işletme esnasında yüzde 30 – 50 tasarruf sağlıyor. Yüksekliği 6 metreden az olan tesislerde ise çalışanları rahatsız etmemesi için “Sıcak Hava Üreticileri”nin kullanılmasını tavsiye ediyoruz.

Sistem seçimi yaparken; binanın izolasyon durumunu, ortamdaki hava değişimini ve tesiste üretilen ürünleri de göz önünde bulundurmak gerekiyor. Isıtma yapılacak yer bir kafe veya restoran ise, işletmenin sahip olduğu açık ve kapalı alanlar ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Açık alanlarda mekânın yapısına göre yani yükseklik, masa yerleşim planı, mahalin rüzgâr durumu, mekânın üstünde açılıp kapanan tente ya da sabit bir tavan olması veya olmaması gibi detaylara göre proje hazırlamak gerekiyor. Ürün tercihi yapılırken ısıtıcının, dış hava şartlarında uzun süreli kullanıma uygun olmasına da dikkat edilmeli. Ayrıca CE belgesi de dikkat edilmesi gereken kriterler arasında yer alıyor.

FABRIKA

Çukurova Isı açısından 2021 yılının ilk yarısı belirlediğiniz hedefler doğrultusunda tamamlandı mı? Rakamlarla ilk yarıya ilişkin bir tablo çizer misiniz?

2021 yılının ilk yarısı beklentilerimizin de üzerinde gerçekleşti. Pandemi nedeniyle uzun süre kapalı kalan hizmet sektöründeki daralmaya rağmen; artan sanayi yatırımları ve ülkemizin istikrarlı bir şekilde büyüme kaydeden ihracatı nedeniyle 2021’i daha umut verici bir yıl olarak görüyorum. Biz Çukurova Isı olarak 2021 yılında cirosal anlamda yüzde 20 büyüme öngörmüştük. Yılın ilk yarısında hedeflerimizi birebir tutturmayı başardık. Dünya genelindeki zorlu ekonomik şartlara rağmen istikrarlı bir şekilde büyüyor olmamızda ihracattaki gücümüzün payı büyük. 6 kıtada 40’ın üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. Bugün, dış pazarlarımızı çeşitlendirme stratejilerimiz doğrultusunda attığımız adımların meyvesini topluyoruz. İhracatımız yılın ilk yarısında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artış gösterdi. Kısacası yılın ilk yarısındaki finansal sonuçlar, hedeflerimize doğru emin adımlarla ilerlediğimizi gösteriyor.

Faaliyet gösterdiğiniz ısıtma sektörünün geleceğine ilişkin kısaca öngörünüzü paylaşır mısınız?

Ülkemizde ve dünya genelinde hız kazanan aşılama ile birlikte son çeyrekte pandeminin dünya ticareti üzerindeki olumsuz etkilerinin azalacağını ve ertelenen yatırımların hızla hayata geçirileceğini düşünüyorum. Sanayideki ve hizmet sektöründeki yatırımlarla birlikte ısıtma sektörü için sezon başlangıcı olarak kabul edilen eylül ayından itibaren sektörümüzün tekrar ivme kazanmasını bekliyoruz.

PaylaşTweetPaylaşGönder

İlgili İçerikler

Vefa Group Türkiye’yi hafif çelik yapı sistemleriyle tanıştırdı
Özel Dosyalar

Vefa Group Türkiye’yi hafif çelik yapı sistemleriyle tanıştırdı

Türkiye’nin 60 ülkeye ihracat yapan global markası: Seramiksan
Özel Dosyalar

Türkiye’nin 60 ülkeye ihracat yapan global markası: Seramiksan

İntek Kalıp ve İskele global marka hedefine doğru emin adımlarla ilerliyor
Özel Dosyalar

İntek Kalıp ve İskele global marka hedefine doğru emin adımlarla ilerliyor

Takip

Dijital Dergi

Dijital Dergi Dijital Dergi Dijital Dergi

Göz At

İstanbul Teknik’ten 350 milyon TL’lik yatırımla yeni fabrika
Gündem

İstanbul Teknik’ten 350 milyon TL’lik yatırımla yeni fabrika

Vefa Group Türkiye’yi hafif çelik yapı sistemleriyle tanıştırdı
Özel Dosyalar

Vefa Group Türkiye’yi hafif çelik yapı sistemleriyle tanıştırdı

Türkiye’nin 60 ülkeye ihracat yapan global markası: Seramiksan
Özel Dosyalar

Türkiye’nin 60 ülkeye ihracat yapan global markası: Seramiksan

  • Dijital Arşiv
  • Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
Ezgi Yayıncılık
Tel: +90(212) 218-18-22

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

error: