• Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
İnşaat Dünyası Dergisi   İnşaat Dünyası Dergisi
 
İnşaat Dünyası
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İnşaat Dünyası
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

Daimler Truck’ın hidrojen bazlı yakıt hücreli kamyonuna yol kullanım izni

17/11/2021
Sektörden
2 dakikada okuyabilirsiniz
A A
Daimler Truck’ın hidrojen bazlı yakıt hücreli kamyonuna yol kullanım izni

Mercedes-Benz GenH2 Kamyon aldığı yol testi izniyle önemli bir dönüm noktasına ulaştı. Bu izin ile birlikte GenH2 Kamyon’un testleri Rastatt yakınlarındaki B462 yoluna, yani kamuya açık yollara taşınıyor. Daimler Truck ayrıca Avrupa’da, Japonya’da ve Kuzey Amerika’da en geç 2039 yılından itibaren sunacağı tüm yeni araçların sürüş sırasında (“Depodan tekerleğe”) karbon nötr olan araçlardan oluşmasını hedefliyor.

Ürettiği araçlarının elektrifikasyonu için sürekli olarak teknoloji stratejisini takip eden Daimler Truck, önemli bir dönüm noktasına ulaştı. Alman makamları, hidrojen bazlı yakıt hücreli Mercedes-Benz GenH2 Kamyon’un geliştirilmiş olan prototipinin Ekim ayı itibarıyla kamuya açık yollarda kullanımına izin verdi.

Daimler Truck, 2020 yılında tanıtılan Mercedes-Benz GenH2 Kamyon’un testlerine Nisan ayında şirketin test pistlerinde başlamıştı. Seri üretim versiyonunda yakıt ikmali yapmadan 1.000 kilometre ve üzerinde bir menzile ulaşması hedeflenen kamyon, bu testlerde şimdiye kadar binlerce kilometreyi başarıyla kat etti. Şimdi ise testler, Rastatt yakınlarındaki B462 yoluna, yani kamuya açık yollara taşınıyor. Burada, eWayBW projesi kapsamında yük kamyonlarına elektrik verilerek havai hat kamyonlar çalışma sırasında test edilecek. Projede ayrıca tamamen batarya elektriğiyle çalışan Mercedes-Benz eActros ile diğer üreticilerin havai hat kamyonları ve yakıt hücreli kamyonları arasında karşılaştırmalı testler de gerçekleştirilecek. Daimler Truck’ın havai hat kamyon üretmeye yönelik herhangi bir planı bulunmuyor.

İlk teslimatların 2027’de olması planlanıyor

Mercedes-Benz GenH2 Kamyon’un yol kullanım izni almasıyla birlikte Daimler Truck, seri üretime giden yolda önemli bir kilometre taşını geride bırakırken ilk seri üretim GenH2 Kamyon’un da 2027 yılından itibaren müşterilere teslim edilmesi bekleniyor. Daimler Truck ayrıca Avrupa’da, Japonya’da ve Kuzey Amerika’da, en geç 2039 yılından itibaren sunacağı tüm yeni araçların sürüş sırasında (“Depodan tekerleğe”) karbon nötr olan araçlardan oluşmasını hedefliyor.

Daimler Truck, bu hedefe ulaşmak için elektrikli araç teknolojileri olan enerjisini batarya veya hidrojen bazlı yakıt hücresinden alan tahrik sistemlerini kullanarak çift kollu bir strateji izliyor.

Daimler Truck, teknolojileri bu şekilde birlikte kullanarak müşterilerine özel kullanım senaryoları için en iyi araç seçeneklerini sunuyor. Yük hafifledikçe ve mesafe kısaldıkça batarya elektrikli kamyonların kullanılma olasılığı artarken yük ağırlaştığında ve mesafe uzadığında hidrojen bazlı yakıt hücreli kamyonlar daha fazla tercih edilecek.

PaylaşTweetPaylaşGönder

İlgili İçerikler

İzocam Yelken Takımı, BAYK Bodrum Kış Trofesi’nin beşinci ayağında 2’nci oldu
Sektörden

İzocam Yelken Takımı, BAYK Bodrum Kış Trofesi’nin beşinci ayağında 2’nci oldu

Warmhaus Bursa’da sanata desteğini sürdürüyor
Sektörden

Warmhaus Bursa’da sanata desteğini sürdürüyor

MİMSAN Grup, ICCI 2022’de sıfır atık hamlesine vurgu yapacak
Sektörden

MİMSAN Grup, ICCI 2022’de sıfır atık hamlesine vurgu yapacak

Takip

Dijital Dergi

Dijital Dergi Dijital Dergi Dijital Dergi

Göz At

TK Elevator çevre dostu çözümleriyle Çukurova Bölgesel Havalimanı’nda yerini alıyor
Uncategorized

TK Elevator çevre dostu çözümleriyle Çukurova Bölgesel Havalimanı’nda yerini alıyor

Türkiye’deki Gayrimenkul Yatırım Fonları, GYODER öncülüğünde buluştu
Gündem

Türkiye’deki Gayrimenkul Yatırım Fonları, GYODER öncülüğünde buluştu

Masdaf’tan atık su uygulamalarının transferinde güvenli çözümler
Malzeme

Masdaf’tan atık su uygulamalarının transferinde güvenli çözümler

  • Dijital Arşiv
  • Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
Ezgi Yayıncılık
Tel: +90(212) 218-18-22

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

error: