Derya Karakoç Ok: Warmhaus ‘Bi’Başka Gelecek Mümkün’ mottosu ile yola çıkıyor

İnşaat Dünyası Dergisi yılın son sayısı Kasım-Aralık’ta “Sürdürülebilirlik” bölümünde Warmhaus Pazarlama Müdürü Derya Karakoç Ok’u ağırladı. İklimlendirme sektörünün genç, dinamik ve inovasyona açık şirketi Warmhaus yeni mottosu ‘Bi’Başka Gelecek Mümkün’ ile hem yurt içinde hem de globalde ‘sürdürülebilirlik’ odaklı pazarlama stratejisini harekete geçirdi. Warmhaus Pazarlama Müdürü Derya Karakoç Ok ile şirketinin yeni mottosu, pazarlama ve kampanya stratejilerini konuştuk.
DERYA KARAKOÇ OK
WARMHAUS PAZARLAMA MÜDÜRÜ
Türk iklimlendirme sektörünün önemli üreticilerinden Warmhaus’un pazarlama müdürü oldunuz? Derya Karakoç Ok olarak kısaca kariyer yolculuğunuzdan bahseder misiniz?
Kariyer yolculuğuna öğrencilik yıllarımda Eczacıbaşı Grubu’nda kişisel bakım markasında pazarlama bölümünde başladım. Sonra pazarlama alanında kariyer yapmaya karar verdim ve bir danışmanlık şirketinde işe başladım. Farklı sektörlerden firmalara 4 yıl danışmanlık hizmeti verdim. Marka yönetimi, kurumsal kimlik çalışmaları, konsept ve iletişim çalışmaları konusunda danışmanlık yaptım. Yapı ve kozmetik sektöründeki söz konusu markaların hepsi Türk menşeili idi. Bu markaların birer dünya markasına dönüşmesi için çaba harcadım ve daha sonraki yıllarda enerjimi bu yönde harcadım. Sonrasında hızlı tüketim sektörüne geçerek, 5 yıl kadar yüzde 100 yerli olan bir deterjan firmasının marka yöneticiliğini yaptım. Daha sonra yüzde 100 yerli bir kişisel bakım firmasında marka yöneticisi olarak çalıştım ve sonrasında yine yerli bir gıda markasında marka yöneticiliği yaptım. Hızlı tüketim sektörü raf ürünü olduğu için sonuçlarını hemen görüyorsunuz. Bundan dolayı sonuçlarını hemen deneyimleyemeyeceğiniz, satış kanalı tamamen farklı zor bir sektöre geçmek istedim. Yaptığınız iş ile sadece bugüne değil yarına, dünyaya ve çevreye etki edebileceğim bir sektöre geçiş yapmayı arzu ettim. İşte Warmhaus ile de yolum bu noktada kesişti. Yine yüzde 100 yerli bir Türk markası, dünyaya ve çevreye etki eden iklimlendirme gibi bir sektörde pazarlama müdürlüğü yapmak aynı zamanda bir sosyal sorumluluğu da beraberinde getiriyor. Yaklaşık bir yıldır Warmhaus ile birlikte iklimlendirme sektöründeyim ve bu süre içinde sektörü tanıma fırsatım oldu. Hem DOSİDER hem de Warmhaus Genel Müdürümüz Erdem Ertuna Bey sayesinde sektörü tanımaya başladım. Warmhaus’un ürünlerini tanıma ve yurt dışı fuarlarına katılarak, sektördeki global markaların çalışmalarını yakından görme şansım oldu. Gelişime çok açık bir sektör olduğu için Warmhaus markasını ve sektörü bu anlamda çok sevdim.

WARMHAUS ARAŞTIRMAYA DEĞER VEREN BİR ŞİRKET
Warmhaus üretimde de ‘tasarruf’ odaklı bir strateji uyguluyor. Bu çerçevede Warmhaus’un mottosu ‘Bi’ Başka Gelecek Mümkün’ ne anlam ifade ediyor? Bu çerçevede yapacağınız çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Warmhaus’ta göreve başladıktan sonra bazı araştırmaları güncelledik. Warmhaus araştırmaya değer veren bir şirket. Hem tüketici hem bayi hem de pazarlama alanında araştırmalar yaptırdık. Pandemi sonrasında dünya hızla değişiyor. Tüketici ve satın alma alışkanlıkları hızla değişiyor. Biz söz konusu araştırmalarla bu alışkanlıkların nasıl değiştiğini görmek istedik. Araştırmalar sonucunda şunu gördük: Hiç var olmayan bazı tüketim alışkanlıkları ve tüketici segmentleri ortaya çıkmış. Tüketicinin ‘para verdim ve ürün aldım’ bakış açısının değiştiğini görüyoruz. Tüketici ürüne verdiği para karşılığında sadece bir hizmet bir fiziksel fayda elde etmediğini fark etti. Ödediği para karşılığında aslında çevreye bir artı değer ya da zarar verdiğini fark etti. Geleceğine ve çocuğuna bir fayda sağlayıp sağlamadığını sorgulamaya başladı. Yani sonuç olarak daha bilinçli bir tüketici ortaya çıktı.
YENİ TÜKETİCİ TASARRUFA, ÇEVREYE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE DİKKAT EDİYOR
Bu durum daha önce karşımıza çıkan bir şey değildi. Geçmişte tüketici ürünün teknik özelliklerine ve markasının bilinirliliğine bakıyorlardı. Ama aldığı ürünün 5 ya da 10 yıl sonra dünyaya ve çevreye nasıl etki edeceğine bakmıyordu. Yeni bir tüketici segmenti ortaya çıktı. Söz konusu tüketici segmenti tasarrufa, çevreye ve sürdürülebilirliğe dikkat ediyor. Markanın onu nasıl hissettirdiğine ve geleceğine katkı sağladığına da bakıyor. ‘Warmhaus olarak bu tüketici segmentine nasıl hitap edebiliriz?’ diye düşündük. ‘Biz bu tüketiciye ne söyleyebiliriz?’ sorusundan yola çıktık. Ürünlerimizin bu tüketiciye yönelik olduğunu ama bunu dile getirmediğimizi fark ettik. Bütün ürünlerimiz gaz adaptif sistem dediğimiz ‘smart gas’ teknolojisi ile üretiliyor. Bu teknoloji sayesinde ürünler hem tasarruf sağlıyor hem verimliliği yüksek hem de sistem gereği, doğalgazdaki farklılıkları sistem belirleyerek, optimum bir yanma seviyesi sağlıyor. Bu durum tasarruf ve verimliliği beraberinde getiriyor. Dalgalanmalar sırasında bir gaz kaçağı varsa, sistem kombiyi kapatarak, zehirlenmeye karşı önlem alıyor ve dolayısıyla güvenliği de sağlamış oluyor.

WARMHAUS ÜRÜNLERİNDE ÖN ISITMA SİSTEMLERİ MEVCUT
Warmhaus olan bir evde doğalgazdan zehirlenme vakası mümkün değil. Doğalgaz farklılıklarından dolayı fazla bir tüketim mümkün değil. Warmhaus ürünlerinde bir ön ısıtma sistemi mevcut. Sistem suyu açarak, ısınmasını beklemenizin önüne geçiyor. Çünkü zaten önden ısıtılmış bir su mevcut. Sonuç olarak sistem su, doğalgaz ve elektrik tasarrufunu beraberinde getiriyor. Bunlar zaten ürünlerimizde olan özellikler idi. Warmhaus’un alışkanlıklarına baktığımızda piyasada olmayanı üretme aşkı olduğunu gördük.
Dünyanın en küçük kombisi Minerwa, Warmhaus’a ait. En basitinden tüketiciye küçük olması nedeniyle yer avantajı sağlıyor. Biz bu özellikleri bir araya getirdiğimizde, dijital uygulamalarımız, akıllı oda termostatımız, bunlar hep aslında tüketiciye zaman ve tasarruf sağlıyor. Bütün bunlara baktığımızda Warmhaus ile ‘Bi’ Başka Gelecek Mümkün’ olduğunu gördük. İçerde çalışanlarımıza sen varsan Warmhaus ile ‘Bir’ Başka Gelecek Mümkün’ diyoruz. Totalde baktığımızda Warmhaus olarak ‘Bi’ Başka Gelecek Mümkün’ mottosunun altını doldurduğumuz ve içselleştirdiğimiz gerçeği ortaya çıkıyor.
YENİ FABRİKAMIZDA 46 BİN METREKARE ÜRETİM ALANIMIZ VAR
Üretim kapasitesini artırmak için yeni fabrikasına taşınan Warmhaus’un pazarlama stratejisi hakkında bilgi verir misiniz? Firmanızın pazarlama hedeflerini nasıl belirliyorsunuz?
Beyçelik Holding büyük bir oluşum. Sürekli bir yatırım hevesi mevcut. Warmhaus hem yurt içinde hem de yurt dışında büyüme potansiyeli olan genç bir marka. Dolayısıyla böyle bir yatırıma da ihtiyaç vardı. Şu an yeni fabrikayla birlikte üretim alanımız 46.000 metrekareye ulaştı. Bu fabrikada hem panel radyatör hem kombi, kazan ve şofben üretimlerini yapabiliyoruz. Bazı ek yatırımlarımız da yine olacak, olmaya devam ediyor. Hat yatırımlarımız oluyor. Bunlarla ilgili de zaten önümüzdeki 2024 içerisinde mutlaka sizleri de haberdar edeceğiz. Bazı yeni lansmanlarımız olacak. Bursa’daki bütün beyaz yaka çalışanlarımız da TEKNOSAB’ta olan yeni fabrikamıza taşınacak. Sürdürülebilirlik prensibiyle kurulan fabrikamız Warmhaus’un yeni mottosu ‘Bi’ Başka Gelecek Mümkün’ ile de tam bir uyum içinde.
İHRACAT WARMHAUS İÇİN ÇOK ÖNEMLİ
Warmhaus bu fabrika yatırımı ile panel radyatör üretiminde dünyada ilk 5 ve Türkiye’de ilk 3 üreticisi arasına girecek. Yurt dışında çok büyük sipariş talepleri geldiğinde, yeni kapasitemiz bunları karşılayabilecek seviyeye ulaştı. 2024 pazarlama stratejimiz hakkında da kısaca bilgi vereyim. Warmhaus tabii ki bir Türk markası ancak global hedefleri olan bir şirket. İhracat bizim için çok önemli. Özellikle Türki Cumhuriyetler, Rusya, Çin ve Avrupa pazarı bizim için vazgeçilmez. Yine İngiltere’de bir ofisimiz ve dağıtım merkezimiz var. Bu nedenle İngiltere pazarına ayrıca özen gösteriyoruz.

‘Bİ’ BAŞKA GELECEK MÜMKÜN’ÜN GLOBAL LANSMANINI MİLANO’DA YAPACAĞIZ
‘Bi’ Başka Gelecek Mümkün’ün lansmanını 1 Eylül 2023’te yaptık. Önümüzdeki yıl bu söylemi önce Türkiye’de sonrasında da global pazarlarda tüm müşterilerimize ve iş ortaklarımıza duyurmayı hedefliyoruz. Warmhaus’un piyasaya sunacağı yeni ürünleri ‘Bi’ Başka Gelecek Mümkün’ mottosu ile birleştirerek, Türkiye’de ve globalde tanıtmayı planlıyoruz. Buna bağlı olarak iletişim planlarımızı şu an hazırlıyoruz. Hangi mecralarda yer alacağımızı belirledik ve iş ortaklarımızla da bunları 2024 Ocak ayına kadar paylaşacağız. Yurt dışı fuarlar keza bizim için çok önemli. 2024 Mart ayında İtalya’nın Milano kentinde sektörün en büyük fuarı düzenlenecek. ‘Bi Başka Gelecek Mümkün’ün global lansmanını bu fuarda yapacağız. Şimdiden bu fuar için çalışmaya başladık.
Yeni fabrikamızı da 2024’te tüm iş ortaklarımıza ve tedarikçilerimize tanıtacağız. Şu anda globaldeki müşterilerimizi davet etmeye başladık. Önceliğe biraz o tarafa verdik çünkü 2024 planlamaları orada daha önceden başlıyor. Hem ziyaretlerini planlıyoruz hem gelmişken Türkiye’yi tanıtıyoruz. İstanbul’u ve Bursa’yı tanıtıyoruz. Onlardan güzel geri dönüşler de alıyoruz. Amacımız Warmhaus’u ve yeni mottosunu tanıtmak, marka bilinirliğini de bu söylemle birlikte arttırmak.
İNOVASYON WARMHAUS’UN GENLERİNDE VAR
Peki bu yeni fabrika ürün gamınızı nasıl etkileyecek. Yeni fabrika ile birlikte yeni ürünler de gelecek mi?
Bunlarla ilgili Ar-Ge tarafında çalışmalar belli bir noktaya geldi. Hem yeni kategoriler hem de mevcut kategorilerde bazı değişiklikler olacak. Yeni lansmanlar yeni inovasyonlar tabii ki var. Warmhaus zaten genlerinde inovasyon taşıyor. Sektörde yapılmamış olanı yapma azmi var. Çalışma arkadaşlarımızla tüm ürün kategorilerini tek tek ele alıyor ve araştırmalar yapıyoruz. Bir yandan da tüketici ve müşteri araştırmalarımızı sürdürüyoruz. Araştırmalardan çıkan sonuçlar doğrultusunda hem mevcut ürünlerde değişiklikler olacak hem de yeni bazı kategorilerimiz olacak. Şu anda çok değerli Ar-Ge ekibimiz ve mühendislerimiz var. Yeni fabrikamızda bir Ar-Ge merkezimiz de olacak. Yeni Ar-Ge merkezimizin kuruluşu için üniversitelerden destek alıyoruz. Turquality için de başvurumuzu yaptık.
KAMPANYALARI DÜZENLERKEN DETAY RAPORLAMA VE ANALİZ YAPIYORUZ
Warmhaus’un önümüzdeki dönemde yeni pazarlama kampanyaları var mı? Kampanyanızı oluştururken diğer departmanlarla nasıl bir iş birliği yapıyorsunuz? Sorumuza ürün geliştirme ve satış ekibi özelinde cevap verir misiniz?
Kampanya bu sektörün zaten olmazsa olmazı. Biz kampanyaları düzenlerken çok fazla detay raporlamalar yapıyoruz; önceki kampanyaları analiz ediyoruz. Piyasadaki durumumuzu ve rekabeti inceliyoruz. Bu konuya özel workshop’lar düzenleniyoruz. Bu sürece neredeyse bütün departmanlarımız katkı sağlıyor. İş geliştirme, satış ve ürün yönetimi gibi ekiplerle bir araya gelerek hep birlikte hem tüketiciye sağlayacağı fayda hem iş ortaklarımıza sağlayacağı faydaları göz önünde bulundurarak kampanyalar geliştiriyoruz. Önümüzdeki dönemde de tabii ki bir kampanyamız olacak. 1 Kasım itibariyle duyurusu iş ortaklarımızla paylaşılmış bir kampanyamız var. Warmhaus’un yurt dışı seyahat kampanyaları çok meşhurdur. Sektördeki iş ortaklarımız özellikle katılmak için çaba harcar. 2024 yılında daha önce yapılmamış, gidilmemiş ve görülmemiş lokasyonlara seyahat kampanyalarımız devam edecek. Geçmişte Warmhaus olarak Dominik Cumhuriyetleri’nde düzenlenen Survivor yarışmasına iş ortaklarımızla katılım sağladık. Afrika ve Uzak Doğu’da daha önce hiç gidilmemiş lokasyonlara özel seyahatler düzenliyoruz.
AMAÇ İŞ ORTAKLARI İLE WARMHAUS ARASINDAKİ BAĞI GÜÇLENDİRMEK
Warmhaus’un düzenlediği bu gezileri bir seyahat kampanyası olarak görmüyoruz. Bir motivasyon ve iş ilişkilerini geliştirme platformu olarak değerlendiriyoruz. Seyahatlerin çok kalabalık olmamasına dikkat ediyoruz. Amacımız seyahatlerde iş ortakları ile Warmhaus arasındaki bağı güçlendirmek. Performansı yüksek iş ortaklarımızla özel Whatsapp iletişim platformu oluşturuldu. Söz konusu iletişim platformu pazarlama birimimiz tarafından yönetiliyor. Kampanyalarımızla ilgili en ufak detayları, iş ortaklarımızla paylaşarak, dirsek temasında olduğumuz hissini vermek istiyoruz. İletişim platformu üzerinden her ay bir anket düzenliyoruz. Burada üç basit soru soruyoruz. Bir probleminiz var mı? Önerileriniz nedir? Herhangi bir departman ile sorun yaşıyor musunuz? İletişim platformunda her departmanda bir temsilci bulunuyor. Bir sorun olması durumunda 24 saat içerisinde müdahale ediliyor.
Amacımız iş ortaklarımız ile sağlıklı bir iletişim kurmak. İlişkimizi sadece finansal bir ortaklık olarak görmüyoruz. Herkes Warmhaus’u daha iyi bir noktaya getirmek için mücadele veriyor. Warmhaus’un Bursa merkezli olması da Anadolu’daki iş ortaklarımız ile güçlü bağlar kurmamıza olanak sağlıyor. Global bir marka olmak için iddialıyız ama bu ülkenin geleneklerine de sahip çıkıyoruz.

WARMHAUS’UN YANINDA BEYÇELİK HOLDİNG’İN GÜCÜ VAR
İklimlendirme sektöründe çok köklü ve global markalar bulunuyor. Sektörde marka araştırması yaptığımızda, tüketicilerin Warmhaus’u genç ve yeniliklere açık bir marka olarak gördüklerini gözlemliyoruz. Bu çok güzel bir duygu. Gençliğin bize getirdiği bazı faydalar var. Hızlı aksiyon alıyoruz, bitmeyen bir enerjimiz var ve inovasyona çok açığız. Genç bir marka olmamız tecrübesiz olduğumuz anlamına gelmiyor. Sektöre yıllarını vermiş duayen isimler ile genç mühendislerden oluşmuş Ar-Ge ekibimizin arkasında Beyçelik Holding’in gücü var.