Ankara’nın ilk, Türkiye’nin ikinci alışveriş merkezi olan ve kulesi ile Ankara’nın sembolü haline gelen Atakule Alışveriş Merkezi, 29 Ekim’de Ankaralılara hizmet vermeye başladı.
GYO tarafından yeniden inşa edilen Atakule, düzenlenen basın toplantısı ile tanıtıldı. Atakule GYO Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Mehmet Arpacı’nın katılımı ile Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirilen tanıtım toplantısında, Atakule hakkında detaylı bilgiler paylaşıldı.
Temeli 1987 yılında dönemin başbakanı Turgut Özal tarafından atılan Atakule’yi, şehrin sembolü olarak korumayı ve geliştirmeyi amaçladıklarını ifade eden Mehmet Arpacı, Atakule’nin geleceğine yönelik olarak; inşaat, perakendecilik ve gayrimenkul sektörünün uzmanları ile yapılan çalışmalar sonucunda alışveriş merkezi olarak hizmet veren bölümün yıkılarak yeniden inşa edilmesi kararı aldıklarını söyledi. Bu karar doğrultusunda Atakule’yi, güncel mevzuata uygun ve çağdaş perakendecilik ihtiyaçlarına cevap veren bir yaşam merkezi haline getirmek üzere yola çıktıklarını belirten Arpacı, Atakule’yi yeniden Ankaralıların hizmetine sunmak üzere çalışmalarını tamamladıklarını belirtti.”
Özkaynaklar ile 300 Milyon TL Yatırım
İnşaatına 2016 yılında başlanan Atakule Alışveriş Merkezi’nin, Atakule GYO tarafından tamamı öz kaynaklardan kullanılan 300 milyon TL yatırım ile yeniden inşa edildiğini aktaran Arpacı, “Bu yatırım için banka kredisi kullanmadık ve tamamen öz kaynaklarımız ile gerçekleştirdik. İçinde bulunduğumuz dönemde böyle bir yatırım, yaratacağı ekonomik hareketlilik ve istihdam ile Ankara’ya ve Ankaralılara önemli bir katkı sağlayacak.
Bu yatırımımız Türkiye ekonomisine olan güvenimizin de önemli bir göstergesi” dedi. 29 Ekim’de itibaren ziyaretçilerini ağırlayan Atakule Alışveriş Merkezi, Ankara’nın merkezinde, kentin en özel parklarından biri olan Botanik Parkı manzaralı bir tepede yer alıyor. Elçilik binalarına, bölgenin önde gelen sanat galerilerine ve doğanın güzelliklerini kente taşıyan Çankaya’da misafirlerine hizmet veriyor. Bölgenin dokusu korunarak, bulunduğu alana değer katacak şekilde detaylandırılan Atakule, çağdaş mimarisi ile fark yaratan, özel tasarım anlayışı ile hayatla bütünleşerek, doğa ile iç içe bir konsept sunuyor.
Atakule’nin konum olarak Ankara’nın en seçkin bölgesinde yer aldığını vurgulayan Mehmet Arpacı, “Atakule Alışveriş Merkezi’nin yeni yüzü ile Çankaya Bölgesi’ne hem kültürel hem de sektörel anlamda katma değer kazandıracağını düşünüyoruz” dedi. Atakule’nin, şehrin sosyal ve turistik öneme sahip noktalarından biri olduğunu vurgulayan Arpacı, “Atakule, Ankara’nın cazibe merkezleri arasında yer almaya devam edecek. Atakule Alışveriş Merkezi, yeni yüzü, marka karması, gündelik veya en sofistike ihtiyaçlara kadar her konuda, ‘Ankara’nın keyif, alışveriş ve lezzet noktası’ olarak hizmet etmeye hazır” dedi.
Atakule’ye Ek Olarak Sinema Ve Eğlence Katı Planlandı
Mevcut arsası üzerine inşa edilen Atakule’ye, dört alışveriş katına ek bir sinema ve eğlence katı planladığını belirten Arpacı, “Kule ve Kule’nin üzerinde yer alan döner platform yapısını koruyarak alışveriş merkezi kısmında düzenlemeler gerçekleştirdik. Atakule Alışveriş Merkezi’nin Cinnah ve Çankaya Caddesi yönündeki kiralanabilir alanlarını ise yapının hem içinden hem de dışından kullanılabilecek şekilde düzenledik” dedi.
Mimari projesi A Tasarım Mimarlık tarafından gerçekleştirilen Atakule içinde yer alan mağazaların dış cepheleri ve Botanik Parkı’na bakan kısımları, tamamen camdan ve yapının dış mekân ile bağlantısını sağlayacak şekilde projelendirildi. Projenin, Botanik Park manzaralı restoranlarında ise dünya mutfakları Ankaralılar ile buluşuyor.
“Yıllık 8 Milyonun Üzerinde Ziyaretçi Hedefliyoruz”
Toplamda 50 bin metrekareden oluşan Atakule Alışveriş Merkezi’nin konsept geliştirme ve kiralama danışmanlığını Jones Lang LaSalle Türkiye yapıyor. Atakule’de, dünya trendlerini takip eden, sanata ve modaya düşkün, kent hayatının içinde doğa ile ilişkisini koparmayan Ankaralılara hitap eden farklı ve özel markaların yer aldığını aktaran Mehmet Arpacı, “Mevcut durumda Atakule Alışveriş Merkezi’nde mağaza, restoran, sinema salonları ve spor salonundan oluşan 120 ünite bulunuyor. Kiralanmış mağaza oranında yüzde 90’a ulaştığımız alışveriş merkezimizde, Kule’nin faaliyete geçmesini planladığımız Nisan 2019 itibariyle tam kapasite ile hizmet vermeyi ve Kule kısmı dâhil yıllık 8 milyonun üzerinde ziyaretçi ağırlamayı hedefliyoruz” dedi. Dış cephesi orijinaline sadık kalarak restore edilen restore edilen, iç tasarımı ise tamamen yenilenen Kule’de ziyaretçilere, Ankara manzarasını seyretme, VR roller-coaster deneyimi yaşama, seçkin restoranlarda dünya ve Türk mutfağının en leziz örneklerini tatma imkânı sunuluyor.
Atakule GYO Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Arpacı projenin ayrıca, iş ortakları ve servis sağlayıcılar ile birlikte Ankara’da 1500 kişiye doğrudan istihdam, 6000 binden fazla kişiye ise dolaylı fayda sağlayacağını belirtti.