Makale

Çağdaş Korkmaz: Değişimi öngörüyor, değişime öncülük ediyoruz

İnşaat Dünyası Dergisi Temmuz-Ağustos 2024’te “Etkili Profesyoneller” bölümünde Nippon Paint Betek Marka Direktörü Çağdaş Korkmaz’ı ağırladı.  “Değişimi öngörüyor, değişime öncülük ediyoruz” başlıklı makalede Korkmaz, “Türkiye’nin en güvenilen boya markası olarak bizim payımıza düşen değişimlere ayak uydurmaktan ziyade, değişimleri öngörmek ve buna göre geliştirdiği stratejilerle alanında öncü olmak” vurgusu yaptı.

Her şey müthiş bir hızla değişiyor. Bu baş döndüren değişimin temel sebepleri olarak dijitalleşen dünyayı, yapay zeka teknolojilerinin gelişimini, jeopolitik çatışmaları, ekonomik istikrarsızlıkları ve tabi ki küresel iklim krizini saymak yanlış olmaz. Tüm bu süreçte şirketlerin hikaye anlatıcılarının görevi büyük.

Türkiye’nin en güvenilen boya markası olarak bizim payımıza düşen değişimlere ayak uydurmaktan ziyade, değişimleri öngörmek. Ve buna göre geliştirdiği stratejilerle alanında öncü olmak.

Nippon Paint Betek çatısı altındaki Filli Boya da Dalmaçyalı İleri Isı Yalıtım Sistemleri de kendi sektörlerinde lider iki marka. 36 yıllık geçmişimizde her zaman yeni büyüme alanlarına yatırım yapmaya, sürdürülebilirlik çabalarına ilham vermeye, yenilikçi düşünceyi savunmaya ve yeni teknolojiler kullanmaya hatta o teknolojileri geliştirmeye odaklandık.

1993 yılında geliştirdiğimiz ilk silikonlu dış cephe boyasından ilk su bazlı saten boyaya, ısı yalıtım performansı ile yapı fiziğine uygun Dalmaçyalı ısı yalıtım levhalarından, 5 kat daha dayanımı artırılmış özel ısı yalıtım sistemine kadar pek çok alanda öncü olduk.

Nippon Paint Betek1

TÜRKİYE’DE YİNE BİR İLKİ GERÇEKLEŞTİRDİK

Geçmişimizde sektörde pek çok şeye öncülük ettiğimiz gibi bu sene başında yine bir ilki gerçekleştirerek dış cephe boyalarına yeni bir soluk getirdik.

Hepimizin bildiği üzere, içinde bulunduğumuz ve etkileri giderek artan küresel iklim değişikliği, dış cephe boyalarının daha dayanımlı hale gelmelerini mecbur kılıyor. Filli Boya olarak bu durumu görüp harekete geçtik, geleceğin iklim koşullarına şimdiden hazırlandık. Ve Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek yeni dış cephe boyası Nucleus’u sektörle tanıştırdık.

Frontier Polymer Teknolojisi ile geliştirilmiş 3D koruma etkili dış cephe boyası Nucleus, ilk kez 3 özelliği bir araya getirdi. Devrim niteliğindeki teknolojisi ile dış cephe kategorisinde yeni bir çığır açan Nucleus, maksimum nefes alıyor, maksimum su itiyor ve kendi kendini temizliyor.

Teknolojiyle ürettiğimiz ürünler dışında bu ürünlerin pazarlama stratejilerinden, müşteri ilişkilerini yürütmeye kadar her aşamasında dijital dünya yanımızda.

Cagdas Korkmaz
Nippon Paint Betek Marka Direktörü Çağdaş Korkmaz

MÜŞTERİ DENEYİMİNİ MÜKEMMELLEŞTİRMEYE ODAKLANDIK

Bizim için en önemli konulardan biri müşteri deneyimi. Yaptığımız her çalışmayı müşteri deneyimi açısından düşünüyoruz. 5 binden fazla bayi ağımızla Türkiye’nin her yerinde her ilindeyiz. Tüketicilerle 7/24 iletişim halindeyiz. Onlara ilham ve imkan vermek için çalışıyoruz.

“Filli Ustam” platformu ile iç cephe boya uygulamalarında güvenilir garantili usta öneriyoruz, sosyal medya hesaplarımızdan, web sitemizden onların sorularını yanıtlıyoruz, dekorasyon fikirleri veriyoruz.  

İnsanlar yaşam alanlarında bir boya değişimi yapmadan önce Google’da en çok bizi arıyor. Çünkü bizden yalnızca ürün satın almıyorlar, belki 3-4 yılda bir boyattıkları evleri için pişman olmayacakları, her daim sevecekleri fikirler arıyorlar. Garantili sonuç istiyorlar. Ya da bir bina ömründe kaç kez ısı yalıtımı yaptırıyor ki? Doğrusunu yaptırırsa yalnızca 1 kez… Bunu riske etmek istemiyorlar. Biz de o nedenle her daim müşteri deneyimini mükemmelleştirme çabası içindeyiz.

PAZARLAMADA YAPAY ZEKA FARKINI ORTAYA KOYUYOR

Son yılların en önemli gündem maddelerinden yapay zeka da bu mükemmelleştirme çabasında bize destek.

Kuşkusuz, Yapay zeka (AI), veri işleme ve analiz yetenekleri sayesinde, sorunlara hızlı ve etkin çözümler sunuyor. AI, öğrenme ve karar verme süreçlerini otomatize ederek, insan müdahalesini azaltıyor ve işlem süreçlerini hızlandırıyor. Pazarlamada tüketici davranışlarının analizi gibi birçok alanda devrim yarattığını söylersek abartmış olmayız. Ve gelecek yıllarda, AI’in daha sofistike hale gelmesiyle birlikte, neredeyse tüm endüstriyel süreçlerde ve günlük yaşamda önemli bir yer tutması bekleniyor.

Biz de pazarlama stratejilerimizi şekillendirirken yapay zeka araçlarını sıkça kullanıyor ve daha da çok kullanmak için bu doğrultuda planlar geliştiriyoruz. “Yapay Zeka”yı araştırma yöntemi olarak hızlı ve etkin çözüm alıp tüketicileri analiz etmekte kullandık.

E-TİCARETTE SATIŞ NOKTALARIMIZLA YÜRÜYORUZ

Odaklandığımız konulardan biri de e-ticaret. 2020’de başlattığımız e-ticaret çalışmalarına 2023’de yeni bir boyut kazandırdık. Filli Boya’nın internet sitesinden ya da Trendyol, N11 gibi pazar yerlerinden 7\24 satın alınan boyaları tüketicilere adresine en yakın olan “Filli Boya Plus” bayisi gönderiyor.

Tüm bu süreçleri kurumsal bir yapı altında yürüterek Google, Meta, Yandex, Google haritalar ve farklı sosyal medya platformlarından satış noktalarımızın bölgelerine özel reklamlar veriyor, onları dijital pazarlama konusunda destekliyoruz. 

Nippon Paint Betek enerji tasarrufu analiz raporu 2

HER İŞİMİZDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK OLMAZSA OLMAZIMIZ

En başta da söylediğim gibi dünya baş döndüren bir hızla değişiyor. İnsanlığın zararına olan en önemli değişim ise küresel iklim krizi. Tüketim alışkanlıklarımızı değiştirmek zorundayız. O alışkanlardan biri de yaşadığımız, çalıştığımız binalardaki ısıtma ve soğutma sistemleri.

Dünya genelinde, binalar karbon salımının yaklaşık yüzde 40’ından sorumlu ve bu karbon salımının yüzde 80’i de yaşadığımız veya çalıştığımız binaları ısıtmak ve soğutmak için harcanan enerjiden kaynaklanıyor.

Isı yalıtımı ile daha az doğalgaz kullanmak ya da daha az klima çalıştırmak mümkün. Dalmaçyalı İleri Isı Yalıtım Sistemleri olarak biz bu konuda insanları bilinçlendirmek için çalışıyoruz.

Bu kapsamda tüketicilere ısı yalıtımı sonrası kullandıkları enerjiden ne kadar tasarruf edeceklerini göstermek üzere, evlerinde otururken bilgisayarlarından kolayca girip 45 saniyede dolduracakları formla edinebilecekleri Dalmaçyalı Enerji Tasarrufu Analiz Raporu’nu oluşturduk.

Tüketiciler Dalmaçyalı’nın internet sitesini ziyaret edip, bina, il, ilçe gibi bilgilerini paylaşarak, evlerinde ne kadar ısı kaybı yaşandığını, ısı yalıtımı sonrası enerjiden kaç lira tasarruf edebileceklerini ve hatta böylece kaç ağacı kurtarabileceklerini öğrenebiliyor. Ve rapor sonrası isterlerse, anında Dalmaçyalı’nın ücretsiz, yerinde analiz yapabilen ekibini de davet edebiliyorlar.

Termal kamera ve drone’lar ile yapılan teknik keşif sonucunda, tüketicilerimiz için uygun ısı yalıtım sistemi ve dış cephe boyası öneriyoruz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu