• Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
İnşaat Dünyası Dergisi   İnşaat Dünyası Dergisi
 
İnşaat Dünyası
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İnşaat Dünyası
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

Didem Ontan: Yalnızca bugün değil gelecekte de var olmak isteyen şirketlerin en büyük gücü etkili iletişim

08/04/2022
Makale
6 dakikada okuyabilirsiniz
A A
Didem Ontan: Yalnızca bugün değil gelecekte de var olmak isteyen şirketlerin en büyük gücü etkili iletişim

TK Elevator Pazarlama ve İletişim Direktörü Didem Ontan

İnşaat Dünyası Dergisi “Kurumsal İletişim” bölümünde bu kez sözü TK Elevator Pazarlama ve İletişim Direktörü Didem Ontan’a verdi. Steve Jobs’un “İş dünyasında harika şeyler asla bir kişi tarafından yapılmamıştır” sözünden yola çıkarak, kurumsal iletişimin önemini anlatan Ontan, “Yalnızca bugün değil gelecekte de var olmak isteyen şirketlerin en büyük gücü etkili iletişim” vurgusu yaptı.

Gelişen teknolojiler ve hayatımızda giderek daha fazla yer edinen dijitalleşmeyle birlikte dünyanın küçüldüğü, sınırların görünmez olduğu, bilginin çok daha hızlı yayınladığı bir çağda yaşıyoruz. Bu koşullar, iş dünyasında birçok fırsatı beraberinde getirse de rekabeti de en üst safhaya çıkarıyor. Şirketlerin bu anlamda en önemli gücü aslında etkili iletişim oluyor. Çünkü bir şirket sunduğu ürün ya da hizmet ne kadar kaliteli olursa olsun, tüketicinin zihninde yalnızca yarattığı algı kadar var olabiliyor. Bu sebeple yalnızca bugün değil gelecekte de var olmak isteyen şirketlerin kalite standartlarına gösterdiği özeni algılanış biçimine yani imajına da göstermesi gerekiyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİR BAĞ İÇİN SÜRDÜRÜLEBİLİR İLETİŞİM

Kurumsal iletişim işte tam da bu noktada devreye giriyor. Şirketler; hedef kitleleri nezdinde tanınan, bilinen, beğenilen, güvenilen, takdir ve tavsiye edilen bir kurum halini alma, hedef kitlesiyle sürdürülebilir bir bağ kurma amacıyla bu iletişim ve ilişki yönetiminden sıklıkla faydalanıyor. Bu çalışmaların amacına hizmet edebilmesi için başta kendisinin sürdürülebilir olması gerekiyor. Bunun için de şirketin yöneticilerinden çalışanlarına, saha personelinden müşterilerine, dijital kanallarından medyaya kadar uzanan tüm iletişim zincirinin iyi bir biçimde kurgulanması önem taşıyor.

İLETİŞİMİN ODAĞI HER ZAMAN İNSAN

Şirketlerin kurumsal iletişim ve pazarlama departmanları bu anlamda hedef kitleleri üzerinde olumlu bir etki bırakabilmek, düzenli, sağlıklı bir iletişim yaratabilmek ve taraflar arasında güçlü bir köprü olabilmek adına stratejiler geliştiriyor, planlar yapıyor, aksiyon alıyor.  B2B ve B2C iletişiminde kullanılan stratejiler zaman zaman farklılıklar gösterse de her ikisi de aslında kullanıcılar için tanınır, iyi anılır ve güvenilir olabilmeyi hedefliyor. O yüzden iletişimin odağında her zaman insan; kurumsal iletişim ve pazarlama çalışmalarının odağında ise insanların ihtiyaçları ve duyguları bulunuyor. 

GÜNÜMÜZDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM BİR ZORUNLULUĞA DÖNÜŞÜYOR

İletişim tüm insanları ilgilendirirken insanlarla ilgili her olaydan da doğrudan etkileniyor. Bu anlamda dijitalleşme iletişim stratejilerinde bir kabuk değişimini beraberinde getiriyor. İçerik pazarlamasının, etkili sosyal medya yönetiminin, SEO ve SEM gibi dijital pazarlama yöntemlerinin önemi çok daha artıyor. Konvansiyonel medya hala çok büyük bir güç ancak mevcut ve potansiyel müşterilere ulaşmak için dijital dünyada aktif ve etkin varlık göstermek artık her zamankinden çok daha önemli bir hale geliyor. Bu kanalları gerçekten doğru bir şekilde kullanabilen, hedef kitlesine bu kanallar üzerinden ulaşabilen ve kitlesiyle organik bir bağ kurabilen markalar tüketiciler gözünde bir ürün tedarikçisinden ziyade bir çözüm ortağı olarak konumlanabiliyor.

Konvansiyonel medyaya nazaran oldukça dinamik ilerleyen bu alanda olumlu etki yaratabilmek kadar kriz anlarında etkin ve hızlı çözümler üretebilmek de gerekiyor. Yapılan küçük bir hata, sosyal medya paylaşımında bulunan bir detay, çok da düşünülmeden paylaşılan fikir, kötü bir kullanıcı deneyimi, yanlış bir beyan hatta belirli durumlarda bazen sessiz kalmak bile büyük bir kriz haline gelebiliyor. Bu noktada dijital dünyayı doğru anlamış, içinde bulunulan atmosferi doğru yorumlayan, dünü hatırlayan, bugünü anlayan, yarını öngören kurumsal iletişimcilerin rehberliği hayati önem taşıyor.

TK Elevator Pazarlama ve Iletisim Direktoru Didem Ontan11
TK Elevator Pazarlama ve İletişim Direktörü Didem Ontan

GÜÇLÜ BİR KURUMSAL YAPI VE ETKİLİ BİR KURUMSAL İLETİŞİM ŞART

Kurumların kendi içlerinde güçlü bir kurumsal yapıya sahip olmaları ve bu yapıyı bir orkestra şefi gibi yönetecek kişilerle yola devam etmesi sürdürülebilirlik için belirleyici bir rol üstleniyor. Bir yönetim fonksiyonu olan iletişim ve pazarlama yönetimi, kurumun devamlılığı, başarısının istikrarı adına amiral gemisine dönüşüyor. TK Elevator bünyesinde şu an Türkiye, Rusya, İsrail ve Doğu Avrupa ülkelerinden sorumlu Pazarlama ve İletişim Direktörü olarak görev alıyorum. Şirkette 13. yılımı doldururken, kurumun kültürü haline gelen iletişim yaklaşımlarının başarıya ulaşmakta ne denli önemli olduğuna bizzat şahit oldum. Bu süreçte şirketimizde çok büyük bir dönüşüm yaşandı. Ağustos 2020’de bağımsız bir şirket olmamızın ardından 2021 başında thyssenkrupp Elevator olan marka ismimizi TK Elevator olarak değiştirdik. Yeni marka ismimizin şirketimizin yeni nesil mobilite çözümlerindeki lider rolünün altını çizerek bağımsız bir şirkete dönüşümüzü simgelemesini istedik. Aynı zamanda dijital çözümler konusunda öncü, insan odaklı hizmet markası olma hedefimizi de vurgulamasını arzu ettik. Yeni markamız için belirlediğimiz “MOVE BEYOND” sloganının sürekli hareket halinde olan bir dünyada insanların hayatlarını ürün ve hizmetlerle zenginleştirme ve kolaylaştırma sözünü temsil etmesini hedefledik. Aktif iletişim çalışmalarımız grup içinde bağımsız ve girişimci ruhun getirdiği pozitif bir hava yarattı. Yeni marka tasarımının oluşturulması ve marka lansmanının başarılı tasarımı, hem “Marka Tasarımı ve Kimliği” hem de “Kurumsal Tasarım ve Kimlik” kategorisinde iki ünlü Red Dot Ödülü ile ödüllendirildi. Bu ödül bize bağımsız bir uzman bakış açısıyla marka lansmanımızın başarılı olduğunu gösterdi ve bundan gurur duyuyoruz.

Tüketiciler nezdinde de şirketin yeni markasıyla bağını yeniden oluştururken geçmişte yarattığımız güvenden, thyssenkrupp markasıyla yarattığımız müşteri memnuniyetinden, büyük projelerdeki referanslarımızdan yola çıktık. Markamızın adı değişse de hedef kitlemiz mühendislik yetkinliğimizin, üstün teknolojimizin, sonuç odaklı yaklaşımımızın, servis esnekliğimizin aynı kaldığını hatta yeniliğin verdiği dinamizmle daha da artacağının farkında oldu. Bize inanmaya, güvenmeye, bizimle yürümeye devam ettiler. Başarıyla geçen bu dönüşüme eşlik etmek, bu sürecin iletişiminin bir parçası olmak benim için inanılmaz bir deneyimdi.

İLETİŞİM EKİP İŞİDİR

Her ne kadar kurumsal iletişim ve pazarlama departmanları şirketlerde kritik öneme sahip olsa da iletişimi yalnızca bir departmanla sınırlamak son derece yanlış olur. Doğru iletişim esasında arkasında onu destekleyen bir yönetim ve paralel ilerleyen, her zaman iş birliği içerisinde bulunan, birbirlerini anlayan diğer departmanlarla, bütün çalışanlarla, gerçek bir ekiple mümkün oluyor. Yazım boyunca iletişime dair anlatmak istediğim her şey ancak bütünsel olarak yaşatılabilirse bir anlama kavuşuyor.

Steve Jobs’un “İş dünyasında harika şeyler asla bir kişi tarafından yapılmamıştır. Bunlar her zaman bir ekip tarafından yapılmıştır.” sözü tam da bu görüşümü özetler nitelikte… Hep daha ilerisini hedefleyen bu yolculukta iyi bir planla, doğru bir takımla ve hep emin adımlarla ilerleyen şirketlerin yolunda hiçbir engeli bulunmuyor.

PaylaşTweetPaylaşGönder

İlgili İçerikler

Lineer Metal Toplam Kalite Yönetimi, İSG ve İdari İşler Müdürü Necla Özçelik İnşaat Dünyası için yazdı
Makale

Lineer Metal Toplam Kalite Yönetimi, İSG ve İdari İşler Müdürü Necla Özçelik İnşaat Dünyası için yazdı

TEKNOKAR Kalite ve Tedarik Zinciri Direktörü Taner Ayduran İnşaat Dünyası için yazdı
Makale

TEKNOKAR Kalite ve Tedarik Zinciri Direktörü Taner Ayduran İnşaat Dünyası için yazdı

Çimentonun konut maliyetine etkisinin sadece yüzde 4,5 olduğu açıklandı
Makale

Çimentonun konut maliyetine etkisinin sadece yüzde 4,5 olduğu açıklandı

Takip

Dijital Dergi

Dijital Dergi Dijital Dergi Dijital Dergi

Göz At

Bursa Çimento’dan sürdürülebilir gelecek için 110 milyon avro yatırım
Gündem

Bursa Çimento’dan sürdürülebilir gelecek için 110 milyon avro yatırım

Yapı Merkezi İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Berna Tuncel oldu
Gündem

Yapı Merkezi İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Berna Tuncel oldu

Şişecam güneş enerjisi camları ile Intersolar Europe Fuarı’na katıldı
Marka

Şişecam güneş enerjisi camları ile Intersolar Europe Fuarı’na katıldı

  • Dijital Arşiv
  • Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
Ezgi Yayıncılık
Tel: +90(212) 218-18-22

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

error: