İNŞAAT DÜNYASI DERGİSİ Mayıs-Haziran 2024 sayısında “Etkili Profesyoneller” bölümünde GF Hakan Plastik Müşteri Deneyimi Grup Müdürü Elif Demirbilek Balaban’ı ağırladı. Balaban, “Yapı malzemeleri sektöründe pazarlama da evriliyor” başlıklı makalesinde, değişen ihtiyaçlar ve müşteri taleplerine vurgu yaptı.
Değişen ihtiyaçlar ve müşteri talepleri; küresel iklim değişikliği ve çevresel faktörlerin daha ön plana çıkması, ham madde ve teknolojik gelişmelerle birlikte dijital değişim gibi faktörler ürünler üzerinde etkisini hissettirirken pazarlama da buna bağlı olarak bir dönüşüm yaşıyor.
GF Hakan Plastik Müşteri Deneyimi Grup Müdürü Elif Demirbilek Balaban, son yıllarda katma değeri yüksek ürünlere ağırlık verdiklerini ve iş ortakları için de kendi döngülerinde fark yaratmaları konusuna eğildiklerine; bu konuda da pozitif geri dönüşler aldıklarına değindi:
“Tüm paydaşlara güven veren, yenilikçi ve çevreye duyarlı lider boru markası olmak’’ vizyonu ile hareket eden bir markayız. Vizyonumuzun bir parçası olan tüm iş ortaklarımızı da kendimizle birlikte geliştirmeyi, hatta birlikte gelişmeyi amaç ediniyoruz.
Son yıllarda iklim değişikliği ile birlikte daha fazla gündeme gelen çevre merkezli yaklaşımlar aslında Georg Fischer Piping System bünyesinde 2000’li yılların başından bu yana uygulanıyor. Biz de bu global yapının bir parçası olarak tesislerimizi ve ürünlerimizi çevreye duyarlı hale getirirken; iş ortaklarımızdan aldığımız geri bildirimler ve onların ihtiyacını karşılamak yönündeki inovatif yaklaşımı kendimize ilke ediniyoruz. Mevcut ürün gamımızı ihtiyaca ve yeni regülasyonlara göre paydaşlarımız ile birlikte geliştirmek, bilgi alışverişi yapmak değişen dünyadaki farklı uygulama ve ürün ihtiyaçlarına cevap vermek gelişimimizin önemli bir bölümünü oluşturuyor.
ÇEVREYE DUYARLI OLMAK ÖZEL SEKTÖRÜN DE GÖREVİ
Sürdürülebilirlik amaçları gereği artık farklı ülkelerde farklı uygulama ve yasal zorunluklar devreye girmeye başladı. Yasal zorunlulukların da ötesinde çevreye duyarlı olmak artık kamu kadar özel sektörün de gündeminde olması gereken konuların en başında yer alıyor. Tesislerimizde ve ürünlerimizde biz de bu vizyon ile ilerliyoruz. Örneğin son olarak piyasaya sunduğumuz Kurşunsuz PVC ürünlerimiz. PVC ürünlerimizi kurşunsuz hale getirerek hem sorumlu üretim ilkesine katkıda bulunuyor, hem çevresel ve insan sağlığı yönünde etkilerin azaltılmasını sağlıyor hem de iş ortaklarımızın kendi döngülerinde fark yaratmasına katkıda bulunuyoruz.
Bunun yanı sıra standart ürün gamımız dışında, farklı özellikleri olan ve farklı pazarlarda kullanılabilen teknolojik ürünleri de bünyemize katarak, yine iş ortaklarımıza her pazara uygun seçenekler sunuyoruz.
DİJİTAL GELİŞİM YENİ DENEYİMLERE İMKAN TANIYOR
Müşteri memnuniyeti oranlarında son yıllardaki artış bize doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Tabii sürekli kendinizi yenilemeniz ve dinamik olmanız gereken bir dönemdeyiz ve pazarlama konusunda da farklı uygulamaları bünyemize dahil etmeye çalışıyoruz.
Bu uygulamalardan Artırılmış Gerçekliği (AR) ve Sanal Gerçekliği (VR) hem eğitimlerimizde hem bayilerimizde uygulamaya başladık. Bu teknolojiler, ürünlerimizin deneyimlenmesine ve markamızla etkileşime geçmelerine olanak tanıyor. Bizim gibi yapı malzemeleri sektöründeki görünmez kahramanlar için ürün deneyimi yaşanması satın alma kararlarını olumlu yönde etkiliyor. Çünkü bir sessiz boru derken aslında neyi kastettiğinizi, normal bir borudan akan su sesi ile karşılaştırıp, deneyimlemeden bilemiyorsunuz. Veya bir eğitimde bir ürünün nasıl montaj yapılacağını anlatıyorsunuz. Bunu herhangi bir yapının tesisatının VR ile uygulatılması, farklı bir etki yaratıyor.
Daha geleneksel olan yapı malzemeleri alanında da pazarlama evriliyor diyebiliriz. Tabii bunu iş stratejilerine entegre edebildiğiniz oranda başarı yakalıyorsunuz. Esneklik, hızlı adaptasyon ve sürekli öğrenme kültürü -ki bu GF dünyasının önemli özelliklerinden biridir- bu konuda başarılı adımlar atmamıza olanak tanıyor. Buna insan odaklı yaklaşımımızı da eklediğimizde dengeli bir sistem kurduğumuzu söyleyebiliriz”.