İnşaat Dünyası Dergisi “Etkili Profesyoneller” bölümünde Lineer Metal Toplam Kalite Yönetimi, İSG ve İdari İşler Müdürü Necla Özçelik’ı ağırladı. Toplam kalite yönetimini İnşaat Dünyası Dergisi için değerlendiren Necla Özçelik, “Toplam Kalite Yönetimi, bir kuruluşun yönetimi ve çalışanları tarafından benimsenen, müşteri odaklı bir organizasyonda tüm çalışanları geliştirmek için tasarlanmış, tüm yönetim süreçlerini içeren bir sistemdir. Kısa süreli bir süreç değildir, uzun vadelidir ve geleceği dair hedefleri içerir” dedi.
Toplam Kalite Yönetimi, bir kuruluşun yönetimi ve çalışanları tarafından benimsenen, müşteri odaklı bir organizasyonda tüm çalışanları geliştirmek için tasarlanmış, tüm yönetim süreçlerini içeren bir sistemdir. Kısa süreli bir süreç değildir, uzun vadelidir ve geleceği dair hedefleri içerir.
Türkiye’de yayılımı ise 1990‘lı yıllarda başlayan ancak hala istenen bilinçlenme düzeyine ulaşılamayan Toplam Kalite Yönetimi’nin işletmeler üzerindeki önemini kavramak büyük önem taşıyor. Toplam Kalite Yönetimi müşteri odaklı olmayı, stratejik ve sistematik bir yaklaşımı hedefler; işletmelerin rekabet gücünü artırır, entegre bir sistem oluşturur. Müşteri ve çalışan sadakatini, müşteri ve çalışan memnuniyetini artırır. Yasal mevzuata uyumu sağlar, verimlilik artışı, uygunsuzlukların önlenmesi ve sürekli gelişmeye katkıda bulunur.
Çalışanların katılımının sağlandığı bir sistem kurgulandığından çalışan motivasyonu yüksek bir şirket kültürü oluşturur. İş güvenliği kurallarına uyumu sağlar, çevre bilinçlendirme konusunda öncü bir rol oynar, kalite bilincini artırır, her sürecin performansını değerlendirir.
EFQM MÜKEMMELİK MODELİ, KURULUŞLARI DEĞİŞİMİ YÖNETME VE PERFORMANSLARI İYİLEŞTİRME KONUSUNDA DESTEKLER
Toplam Kalite Yönetimini kuran ve sürekli gelişim felsefesini benimseyen firmaların EFQM Mükemmellik Modeli ile tanışması, modeli uygulaması ve ödül için katılımı kuruluş için kritik değere sahip bir sonraki aşamadır. 2000‘li yıllarda tanıştığım, 2017- 2018 yıllarında ise çalışma fırsatı bulduğum EFQM Mükemmellik Modeli, kuruluşları, değişimi yönetme ve performansları iyileştirme konusunda destekler.
ÇALIŞAN EĞİTİMLERİ BAĞLILIK VE MOTİVASYON İÇİN DE ETKİLİ BİR ARAÇTIR
Kuruluşların başarıya ulaşmasında en önemli faktör çalışanlardır. Kuruluşlarda çalışan aidiyetini artırmak en önemli ilke olmalıdır. Son yıllarda kurumlar insan kaynaklarının yönetimi konusunda büyük adımlar atmasına rağmen çalışan aidiyeti konusunda eksiklikler yaşanıyor. Aidiyet duygusu olan bir çalışanın işyerinde çok daha verimli, mutlu ve huzurlu çalıştığı gerçektir.
Çalışan aidiyeti oluşturmaya özen gösteren firmalar, en temelde çalışanlarının fikirlerine değer verdiğini hissettirmelidir. Onları dinlemek için sürekli gelişim toplantıları düzenlenmesi, çalışanlarda motivasyonu sağlayabilmek için eğitim planlamaları ve sosyal etkinlikler organize edilmesi basit görünen en etkili araçlardır. Kuruma bağlılık ve çalışanlar arasındaki iletişimi güçlendirirler.
Görev aldığım firmalarda çalışan eğitimlerinin planlanması ve gerçekleştirilmesi her zaman önceliğim olan konular arasında yer aldı. Edindiğim tecrübeler doğrultusunda çalışanların eğitim konusundaki geri bildirimlerinin her zaman son derece olumlu olduğunu söyleyebilirim.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SÜREKLİLİĞİ SON DERECE ÖNEMLİDİR
Toplam kalite yönetimi, genellikle adında kalite sözcüğünün bulunması nedeniyle kalite departmanının sorumluluğunda olduğu algılanıyor. Toplam kalite yönetimi kalite yöneticisini ne kadar ilgilendiriyorsa üretim, pazarlama, planlama ve diğer yöneticileri de aynı oranda ilgilendirir. Toplam Kalite Yönetimi konusunda girişimlerde bulunan kurumlar, yönetim alışkanlıklarını değiştirmeleri gerektiğinde veya kriz dönemlerinde sık sık çalışmalarına ara verme eğilimi gösterebiliyorlar. Ancak bu yönetim yaklaşımının sürekliliği son derece önemlidir, yalnızca zaman zaman gerçekleştirilen TKY eğitimleriyle süreci sağlıklı yürütebilmek imkansızdır.
Çalışanlar ve işveren arasında güven ve saygı olması çok önemli bir unsurdur ancak bu en zor kazanılan, hassas dengeler barındıran bir husustur. Bu nedenle kurumun güven kazanmak ve saygı köprüleri inşa etmek hedefinde samimi olması elzemdir. Çalışan sirkülasyonun yüksek olduğu, en küçük bir sorun karşısında işçi çıkarmaların yoğun olduğu, çalışan motivasyonun olmadığı işletmelerde çalışanların katılımının sağlanması mümkün değildir.
Mesleki Hassasiyet: Görev aldığım firmalarda çalışan eğitimlerinin planlanması ve gerçekleştirilmesi her zaman önceliğim olan konular arasında yer aldı.
Motto: İş hayatı yolculuğunda felsefem sürekli gelişme ve yolculuğumda ekip ruhunu yaşıyorum.