İnşaat Dünyası Dergisi Ocak-Şubat 2024 sayısında “#Kurumsalİletişim” bölümünde sözü Mercedes-Benz Türk Kurumsal İletişim Müdürü Miray Kutlu’ya verdi. Miray Kutlu dergimiz için kaleme aldığı “Mercedes-Benz Türk’te kurumsal iletişim ve kurumsal sosyal fayda ilişkisi” başlıklı makalesinde, “Kurumsal iletişimin temel amacı bir kurumun iç ve dış paydaşlarıyla; amaçlarına, değerlerine ve stratejik hedeflerine uygun bir şekilde iletişim kurmasını ve bilgi paylaşmasını sağlamaktır” dedi.
Kurumsal iletişimin temel amacı bir kurumun iç ve dış paydaşlarıyla; amaçlarına, değerlerine ve stratejik hedeflerine uygun bir şekilde iletişim kurmasını ve bilgi paylaşmasını sağlamaktır. Kurumsal iletişim, kurumun kimliği, itibarı ve mesajlarının oluşturulması, iletilmesi ve sürdürülmesi süreçlerini içerir. Bir kurumun kimliğinin önemli bir parçası da topluma sağladığı fayda ve toplumla olan etkileşiminin nasıl olduğudur. Kurum olarak kimliğimizin çok önemli bir parçası olarak gördüğüm ve bizim açımızdan çok öncelikli olan kurumsal sosyal fayda konusunu nasıl ele aldığımıza ve bu alandaki programlarımıza değinmek istiyorum.
Marka olarak yarattığımız istihdamla, çevre dostu üretimimizle, ülkemizin ekonomisine katkı sağlayan ihracatımızla ve tüm paydaşlarımızla gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla, işimizi en iyi şekilde yerine getirirken aynı zamanda topluma faydalı olmayı önemsiyoruz. Bu sebeple Kurumsal Sosyal Fayda çatımızı kurum kültürümüzle uyumlu ve tüm paydaşlarımızı kapsayacak şekilde oluşturuyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana eğitim, spor, kültür & sanat ve çevre odaklı birçok kurumsal sosyal fayda programını hayata geçirdik; geçirmeye de devam ediyoruz.
ÇYDD İLE HER KIZIMIZ BİR YILDIZ PROGRAMINI BAŞLATTIK
Eğitim bizim üzerinde hassasiyetle durduğumuz bir başlık. Toplumda kadınların her alanda hak ettiği güce kavuşmasının; sosyal ve ekonomik hayatta fırsat eşitliği sağlanmasının ancak iyi bir eğitimle mümkün olacağını biliyoruz. Bu vizyonla 2004 yılında Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile birlikte ‘Her Kızımız Bir Yıldız’ programımızı başlattık.
Bu programımızla her yıl Türkiye’nin dört bir yanından 1.000 ‘Yıldız Kız’a eğitim bursu ile kişisel gelişim desteği sağlıyoruz. Programın başlangıcından bu yana 7.000’den fazla ‘Yıldız Kız’ımızı destekledik. Bu sene 20. yılını kutlayacağımız ‘Her Kızımız Bir Yıldız’ programı ile sosyal fayda çalışmalarımızda uzun soluklu ve sürdürülebilir bir yaklaşım benimsemeye devam edeceğiz.
MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMINI HAYATA GEÇİRDİK
Eğitim başlığımızdaki diğer önemli odağımız ise mesleki eğitim. 2014 yılında, Milli Eğitim Bakanlığı, Mercedes-Benz Otomotiv ve Mercedes-Benz Bayi ve Yetkili Servislerimizin işbirliğiyle meslek liselerini desteklemek ve nitelikli öğrenciler yetiştirmek amacıyla ‘EML’miz Geleceğin Yıldızı’ programını hayata geçirdik.
Bu program ile sektörün beklentilerine cevap verecek nitelik ve donanımda personel yetiştirilmesine çekirdekten katkı sağlıyoruz. Ayrıca mesleki eğitim veren liselerde Mercedes-Benz Laboratuvarları açıyoruz. Bugüne kadar 28 ilde bulunan 31 okulun laboratuvarını, ‘Mercedes-Benz Laboratuvarları’ adını vererek yeniledik. Laboratuvarlarımızda 3.700’den fazla öğrenci eğitim aldı ve bugüne kadar 1.572 öğrenciye staj imkanı sağlandı.
‘MÜHENDİSLİĞİN YILDIZLARI’ PROGRAMI İLE ÖĞRENCİLERE DESTEK
2018 yılında başlattığımız ‘Mühendisliğin Yıldızları’ programı ile de Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’nde okuyan, ihtiyaç sahibi ve başarılı kadın öğrencilerimize maddi desteğin yanı sıra kişisel gelişimlerine fayda sağlayacak birçok destekte bulunuyoruz.
Sosyal fayda alanında önemsediğimiz diğer başlığımız ise spor. 1996’dan bu yana sponsoru olduğumuz A Milli Futbol Takımları ile Türkiye’de bugüne kadar gerçekleştirilen en uzun süreli ve istikrarlı sponsorluk çalışmalarından birine imza attık.
2022 yılında Ampute Futbol Milli Takımı ve Türkiye Hentbol Federasyonu Milli Takımları’nın resmi ulaşım sponsoru olarak spora verdiğimiz desteği genişlettik. 2023 yılında ise Voleybol Milli Takımlarımızın ulaşım sponsorluğunu üstlenerek Cumhuriyetimizin 100. Yılında sporun yanında olduğumuzu bir kez daha gösterdik.
SANATÇI DESTEK FONU GENÇ SANATÇILARIN YANINDAYIZ
Yalnız spor alanında değil sanat alanında da istikrarlı ve ses getiren sponsorluklara imza attık.1987 yılından bu yana sanatın ve sanatçıların desteklenmesi amacıyla İKSV (İstanbul Kültür Sanat Vakfı) ile iş birliği içerisindeyiz. İşbirliğimizin 35. yılında SaDe (Sanatçı Destek Fonu) programını hayata geçirerek ülkemizde üretim süreçlerinin başındaki genç sanatçıları desteklemek üzere yola çıktık.
1988 yılında Truva Kazıları ile ülkemizin ve dünyanın kültürel mirasının açığa çıkarılmasına katkı sağlamak amacıyla çıktığımız yolda desteğimizi tam 15 yıl devam ettirdik. 2022 yılında ise İstanbul gibi bir metropolün göbeğinde yer alan ‘Bathonea Antik Kenti’ kazı çalışmalarına destek vererek kültürel mirasımızın korunmasına ve gelecek nesillerle paylaşılmasına olan katkımızı sürdürdük.
Kurumsal sosyal fayda programlarımızda her daim sürdürülebilir iyileştirmeyi ana odağımız olarak alıyoruz. Her yıl sağladığımız katkıyı tekrar değerlendiriyor ve programlarımızda katma değer sağlayacak yenilikler yapmak için çalışıyoruz. Buradaki sloganımız ise tıpkı üretim, istihdam ve diğer alanlarda olduğu gibi “Daima İleri”. Mercedes-Benz Türk olarak ülkemize fayda sağlayacak her konuda daima ileri gidebilmek için canla başla çalışıyoruz.