Makale

Yorglass CFO’su Uğur Şeker şirketinin finansal stratejisini anlattı

İnşaat Dünyası Dergisi “Etkili Profesyoneller” bölümünde Yorglass CFO’su Uğur Şeker’i ağırladı. “Pandemi döneminde nakit döngüsünü nakit fazlası yaratarak koruduk” diyen Yorglass CFO’su Uğur Şeker, şirket olarak kısa ve orta vadeli planları, stratejileriyle uyumlu biçimde gerçekleştirdiklerini vurguladı.

Yorglass olarak kısa ve orta vadeli planlarımızı stratejimizle uyumlu biçimde gerçekleştiriyoruz. Nakit akışı, net işletme sermayesi ve döviz pozisyonu konularında iş birliği içinde olduğumuz tüm finans kurumlarıyla dengeli bir ilişki kurmayı önemsiyoruz. Ayrıca ödeme talimatları, kur işlemleri, ithalat ve ihracat yönetimi, vergi, yatırım teşvikleri ve müşteri tahsilatlarının dijitalleşmesi gibi konularda önemli ilerleme kaydettik. Önümüzdeki yıl ithalat işlemlerini blockchain üzerinden yapmayı hedefliyoruz. Çok yakın bir zamanda blockchain üzerinden yapılacak doküman yönetimi ve bankacılık sistemleri faaliyetlerimizi artıracağız.

Pandemi döneminde nakit döngüsünü, özellikle başlangıçta garanti altına almak amacıyla nakit fazlası yaratarak koruduk. Devletimizin sunduğu teşvik paketlerinden yararlanmak yerine, başladığımız yatırımlara hız kesmeden devam ettik. Bunlarla ilgili borçlanma stratejilerimizi daha önce belirlediğimiz için fonlama konusunda herhangi bir sorunla karşılaşmadık. Kârlılık seviyesini korumak ve verimliği artırmak için de ‘ÇALIŞIYORGLASS’ adı altında bir verimlilik projesi başlattık. Proje kapsamında hem işletmelerimizde hem de endüstriyel olmayan alanda tasarruf noktalarımızı belirleyerek aksiyonlarımızı aldık. Meyvelerini, içinde bulunduğumuz dönemde toplamaya devam ediyoruz. İş gücünü yavaşlatmak veya azaltmak yerine mevcut iş gücümüzü bu projeye yönlendirerek, hem kârlılığımızı koruduk hem de verimliliğimizi artırdık. Verimlilik de mali açıdan büyümeyi beraberinde getirdi. Çalışan sayımız pandemi öncesine göre iki katına çıkarken, bir yıl içinde IS0 500’ün ikinci listesinden ilk listesine geçtik. TİM’in de ilk 500’ünde konumlandık. Kârlılık oranları artarken, arka arkaya sıraladığımız başarılarımızla iş ortağımız Bosch Grubu tarafından Yılın Tedarikçisi Ödülü’ne değer görüldük. Global ve güvenilir bir tedarikçi olarak ülkemizdeki pazar payımız %50’ye tırmanırken, Avrupa’daki pazar payımız %25’e ulaştı.

Ugur Seker 2
Yorglass CFO’su Uğur Şeker

Ülkemizde ve dünyada meydana gelecek ekonomik ve siyasal gelişmeler dinamikleri belirleyecek, ancak bunları Yorglass’ın büyüme ve yatırım planlamaları ile pazardaki değişimler çerçevesinde kurgulayacağız. Dijitalleşme ve beraberinde getireceği yenilikler ile avantajlar konusunda da çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İş süreçlerimizin temelinde ‘normalleşme’ yaklaşımı yer alıyor. Bizim için ‘normalleşme’, dijitalleşmenin finans organizasyonunun yapılandırılması sürecinde her alanda ve her açıdan etkin kullanılması demek. Bu da kuşkusuz ayakları yere sağlam basan planlı adımlardan geçiyor. Çünkü dijitalleşme başarıya uzanan bir anahtar veya bir kapı değil, başarının ta kendisi halini aldı. Yeni dönemde Yorglass olarak başarılarımızı bu doğrultuda katlamayı amaçlıyoruz.

Firmanızın mottosu: “Camın dünyaya açılan kapısıyız.”

Firmanızın finansal stratejisi: Kısa ile orta vadeli planlarımız ve stratejimizle uyumlu ilerleyerek iş birliği içinde olduğumuz tüm finans kurumlarıyla dengeli bir ilişki kurmak. En uygun ürün, maliyet ve oranlarla da ‘kazan kazan’ prensibini başarıyla uygulamak.

Örnek aldığınız kişiler: Yorglass CEO’su Semavi Yorgancılar, Prof. Dr. Özgür Demirtaş

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu