• Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
İnşaat Dünyası Dergisi   İnşaat Dünyası Dergisi
 
İnşaat Dünyası
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İnşaat Dünyası
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

Visuelle doğanın getirdiği terapi hissini yaşam alanlarına taşıyor

14/12/2021
Mimari Tasarım
7 dakikada okuyabilirsiniz
A A
Visuelle doğanın getirdiği terapi hissini yaşam alanlarına taşıyor

Kalekim’in dekoratif kaplama sektöründeki deneyimini ve tasarım gücünü yansıtan yeni markası Visuelle ile ilgili sorularımızı, Kalekim Pazarlama Direktörü Tuba Özdemir Hesse ve Kalekim Mimari Hizmetler Yöneticisi Nur Meriç yanıtladı.

Kalekim’in yeni markası Visuelle nasıl bir birikimin ürünü? Markanın yaratım sürecinin hikâyesini öğrenebilir miyiz?

Tuba Özdemir Hesse: Türkiye’de yapı kimyasalları sektörünün öncü firması olarak, bugüne kadar sektörümüze birçok yenilikçi ürün ve hizmet kazandırdık. Bunlardan en sonuncusu ise değişen pazar ihtiyaçları doğrultusunda, tasarım odaklı geliştirdiğimiz yeni markamız Visuelle oldu. Visuelle markasında da boya üretimi konusundaki tüm tecrübemizi kullanarak, dekoratif kaplama sektöründeki deneyimlerimizi ve tasarım gücümüzü bir araya getirdik. Burada ana çıkış noktamız müşterilerin beklentisiydi. Yurtdışında oldukça beğenilen bu tasarımlar, neden ülkemizde de rahatlıkla bulunabilir duruma gelmiyor, sorusunu kendimize sorduk. Bu bakış açısıyla Visuelle’in iş modelini, mimari danışmanlıktan uygulama hizmetine uzanan bir müşteri yolculuğu üzerine kurduk.

Kalekim Pazarlama Direktoru Tuba Ozdemir
Kalekim Pazarlama Direktörü Tuba Özdemir Hesse

Visuelle’e hangi gereksinimlerden yola çıkarak imza attınız? Markanın gelişim sürecinde odaklandığınız öncelikli alanlar neler oldu?

Tuba Özdemir Hesse: Kalekim olarak, bugün artık üretim tecrübesi ve üretim teknolojisindeki gücümüz ile ürün anlamında zirvedeki yerimizi korumaya devam ederken bir yandan da kişiye özel, mekâna özel, ihtiyaca özel ilham verici mekânsal çözümler sunuyoruz.

Visuelle ile de her müşterinin kendi yaşam alanlarını kurgulaması için farklı yaşam tarzlarına özel tasarımlar hayata geçiriyoruz. Tasarım ve mühendislik yetkinliklerimizi kullandığımız Visuelle ile ürettiğimiz ürünün, yaşam alanlarına kattığı değeri odağımıza alıyoruz. Bugün artık tasarım arenası da bunu söylüyor; günümüzde sınırlı sayıda kişiye, mekâna ve yaşama özel üretimler önem kazanmış durumda. Bunun yanında bütünsellik ve dokunsallık, iç mimaride öne çıkan öğeler arasında yerini alıyor. Dokunsallık, “duyguları tasarlama” temasının önemli bir noktasını oluştururken, yüzeylerin bıraktığı his, aynı zamanda görsel dünyaya da davetkâr bir atmosfer sağlıyor. Doğayla ilişkili malzemeler ve tasarımlar, mekâna yaşanmışlık ve mekânla bir olma hissi uyandırıyor. Visuelle doğanın eşsiz gücünden ve zamanın yeryüzüyle etkileşiminden oluşan muhteşem renklerden, tonlardan ve dokulardan ilham alarak ortaya çıktı. Mekânların ruhunu değiştirerek, dünya ve doğa ile uyumlu, aynı zamanda bütün ve dengeli yaşam alanları oluşturmak için tasarlandı.

Yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda Visuelle’i nasıl bir iş modeli ve pazarlama stratejisiyle kullanıcılara ulaştıracaksınız?

Tuba Özdemir Hesse: Kalekim’in başarısı doğru yatırım, doğru iş planı, güncel teknolojiler ve yetkin insan kaynağı ile gerçekleşmektedir. Yeni markamız Visuelle ile birlikte aktif olduğumuz yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda, dekoratif ürünler ve tasarımları ile söz sahibi olabileceğimiz, dekoratif boya ve sıva uygulama projemizi hayata geçirdik. Visuelle markamızın desteğiyle temel hedefimiz; öncü ve pazarın talebi olan yeniliklere anında cevap verecek, teknoloji ve tasarım yatırımlarıyla katma değer katacak fonksiyonları ürünlerimize yansıtarak, markalarımızın gücünü artırmak. 2018 yılında uzun çalışmalar ve araştırmalar sonucunda, boya sektöründe yepyeni bir adım attık ve tüm boya ürünlerimizi Bi’Boya markasıyla üretmeye başladık. Bi’Boya ile aynı zamanda yeni bir iş modeli yarattık. Bi’Boya, sadece bir boya markası olmanın ötesinde, ülkemizde online satış yapan bir boya platformu oldu.

Visuelle de tıpkı Bi’Boya gibi kendi iş modelini oluşturuyor. Müşterilerimize mimari/işçilik hizmeti de sunacağımız bu çalışma sisteminde, talebe istinaden yapılacak keşifle iş akışı başlayacak. Mimari Hizmetler Ekibimiz liderliğinde, uzmanlarımızın, müşterilerimizin mekânlarına uygun önerilerinin ya da beğendiği dokuların uygulanmasıyla anahtar teslim duvar tasarımı gerçekleştireceğiz.

Kalekim Mimari Hizmetler Yoneticisi Nur Meric
Kalekim Mimari Hizmetler Yöneticisi Nur Meriç

Visuelle’in fark yaratan tasarım çizgisinin detaylarını sizden dinleyebilir miyiz?

Nur Meriç: Bir evin stilinin, içerisinde oturan kişilerin zevkini yansıtması artık en önemli konu. Ancak özelikle pandemi süreciyle birlikte insanların doğaya olan tutkularının daha da derinleşmesi, zevk ve ihtiyaçların çok daha iç içe geçmesine neden oldu. Doğaya olan fiziksel ve psikolojik ihtiyacımız gözle görülür bir hal aldı. Bu durumla birlikte mimaride de tasarımda da dekorasyonda da öne çıkan trend (ihtiyaç) doğallığın kendisi oldu. Çünkü doğayı hatırlatan form, doku, renk ve desenlerin kullanıldığı tasarımlar iyileştirici etkisiyle insan ruhuna olumlu etki ediyor. Doğayla ilişkili malzemeler ve tasarımlar, mekâna yaşanmışlık ve mekânla bir olma hissi uyandırıyor.

Dokunsallık ve dokunma isteği, duyguları tasarlamak temasının önemli bir noktasını oluşturuyor. Ürünlerin ve yüzeylerin bıraktığı his; rahatlatan, iyi hissettiren dokuların organik formlarda kullanılması aynı zamanda görsel rahatlık da sağlıyor. Doğanın eşsiz gücünden ve zamanın yeryüzüyle etkileşimi sonucu oluşan muhteşem renklerden, tonlardan ve dokulardan ilham alarak ortaya çıkan Visuelle mekânların ruhunu değiştirerek, dünya ve doğa ile uyumlu, aynı zamanda bütün ve dengeli yaşam alanları oluşturmak için tasarlandı.

Marka çatısı altında hangi koleksiyonlar yer alıyor? Bu koleksiyonlar, kullanıcıya istediği mekân tasarım bütünlüğünün yaratılması noktasında nasıl bir özgürlük alanı sunuyor?

Nur Meriç: Doğanın getirdiği terapi hissini yaşam alanlarına taşıyan Visuelle’deki beton, mermer, taş, ahşap ve fancy dokularından ilham alan zengin koleksiyonlar; Etna, Betonart, Greenery, Young & Fancy, Earthy ve The Blues ile özgün dokular, eşsiz tasarımlar ve sayısız kombinasyon ile hayal gücünün ve estetik anlayışın sınırlarını zorluyor. Dekorasyon tutkunlarını bu noktada özgür bırakıyoruz. Biz tasarımcı mimarlarımızın yetkinlikleri dahilinde sadece rehber görevi üstleniyoruz.

Beton – Minimal ve Brütalist

Dekoratif kaplamanın en doğal duruşu ile öze dönüşü simgeleyen beton dokusu, zamansız güzelliğini insan üzerinde sakinleştirici etkisiyle bilinen gri ile yaşam alanlarına yansıtıyor. Mimarinin vazgeçilmeyen klasiği brüt beton görünümü ile malzemeyi kendi kimliğinin dışına çıkararak, dokunma ve ulaşma isteği yaratan, doğal, estetik bir atmosfere büründürüyor. Tasarım ve dekorasyon trendlerinin vazgeçilmezlerinden olan beton görünümü ile dokunma isteği yaratan, doğal ve estetik bir atmosfer oluşturabilirsiniz. Brüt beton görünümüne farklı bir çerçeveden bakan seri, varyasyon zenginliğiyle size farklı kullanım alanları yaratma imkânı veriyor. İşlenmemiş brüt beton dokusunun zarif motiflerle zenginleştiği seri, betonun zamansız güzelliğini yaşam alanlarına taşıyor.

Mermer – Sakin Bir Gusto

Mermerin sade ancak klasik görüntüsü, yüzyıllardır mekânlara lüks bir görünüm katıyor. Mermerin, sıra dışı dokusu ve farklılaşan tonları, sakin ama bir o kadar da etkili muhteşem birlikteliği, zamansız tasarımlar yaratıyor. İlhamını doğanın mükemmel desenlerinden, dokusunu ise mermerin şıklığından alan seri, rafine ve stilize mekânlar yaratarak her yere zarif bir hava katıyor.

Axir kalekim

Taş – Doğal Olanın Kusurlu Güzelliği

Taş dokusunun en saf hali, yalınlığıyla öne çıkan dalgalı desenlerle eşsiz bir birliktelik sunarken, doğal taşın büyüsünü ve tarihin dingin dokusunu yaşam alanlarına yansıtıyor. Zamanla aşınmış yüzey desenleri, doğal bir şekilde oluşan desenlerin kusurlu güzelliği parmaklarınızın ucuna taşınıyor. Çağdaş mimarinin klasiklerinden biri haline gelen taş görünümüne sanatsal bir yorum katan serideki doğal oluşumlar sayesinde sıra dışı mekânlar yaratılabiliyor.

Ahşap – Sıcak Bir Dokunuş

Ahşabın çekici ve doğal dokusuyla tanışma vakti. Ormanın en heybetli ağaçları, ahşabın sıcaklığıyla buluşuyor ve davetkâr mekânlar sunuyor. Doğal dokulara modern bir bakış açışı katan ve doğanın dinlendirici atmosferini ahşabın sıcaklığıyla buluşturan serideki dokular huzur vadediyor.

Fancy – Özgür Zıtlıklar

Fancy, tasarım trendlerinin geçmişiyle geleceğini, endüstriyel unsurlarla birleştirerek, kullanıldığı mekânlarda heyecan veren kontrastlar yaratıyor. Mekâna sofistike ve bohem bir hava katan tonlar, kendinizi çok daha özgür hissetmenizi sağlıyor. Zamanın izlerini taşıyan, aşınmış, deforme olmuş ve oksitlenmiş yüzeylerle daha samimi ve kullanışlı mekânlar yaratabilirsiniz.

PaylaşTweetPaylaşGönder

İlgili İçerikler

Kişisel hijyen çözümünde tercihiniz duş mu küvet mi?
Mimari Tasarım

Kişisel hijyen çözümünde tercihiniz duş mu küvet mi?

VitrA Design Room ile dijital tasarım deneyimi
Mimari Tasarım

VitrA Design Room ile dijital tasarım deneyimi

Roca Grup 2045’e kadar karbon nötr olmayı hedefliyor
Mimari Tasarım

Roca Grup 2045’e kadar karbon nötr olmayı hedefliyor

Takip

Dijital Dergi

Dijital Dergi Dijital Dergi Dijital Dergi

Göz At

Form Şirketler Grubu iklimlendirme sektörüne 57 yıldır öncülük ediyor
Özel Dosyalar

Form Şirketler Grubu iklimlendirme sektörüne 57 yıldır öncülük ediyor

İzocam Türkiye’de 57 yıl önce yalıtım sektörünün kurucusu oldu
Özel Dosyalar

İzocam Türkiye’de 57 yıl önce yalıtım sektörünün kurucusu oldu

THBB: 2022 ilk çeyreği inşaatta durgun geçti
Gündem

THBB: Riskli yapıların acilen dönüştürülmesi gerekiyor

  • Dijital Arşiv
  • Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
Ezgi Yayıncılık
Tel: +90(212) 218-18-22

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

error: