• Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
İnşaat Dünyası Dergisi   İnşaat Dünyası Dergisi
 
İnşaat Dünyası
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İnşaat Dünyası
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

SİKA 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ’NE ÖZEL GELİŞTİRDİĞİ ÜRÜNLERLE KENDİLİĞİNDEN YERLEŞEN BETON ÜRETİMİNE İMZA ATTI

14/08/2020
Ayın Konuğu
3 dakikada okuyabilirsiniz
A A
SİKA’DAN YILLARA MEYDAN OKUYAN EKONOMİK VE ÇEVRESEL ÇÖZÜMLER

Yüz yılı aşkın süredir farklı projeler için çözüm üretmeye devam eden Sika, beton katkı ürünleri ile 1915 Çanakkale Köprüsü projesinin de çözüm ortağı oldu. Sika, projeye özel geliştirdiği, Sika Viscocrete® HiTech 4516 süperakışkanlaştırıcı kimyasal katkısı ve Sika Stabilizer 4R-7 viskozite modifiye edici katkı ajanı ile pompalama ve tremie uygulamaları dâhil, tüm üretim ve yerleştirme aşamalarında segragasyon olmadan 3 saatten fazla işlenebilirlik süresine sahip, taze ve sertleşmiş beton özellikleri bakımından çok özgün ve kendiliğinden yerleşen beton (SCC: KYB) üretimi gerçekleştirdi.

Temeli 18 Mart 2017’de atılan ve 2022’de hizmete açılması hedeflenen, Türkiye ve dünya tarihinde büyük iz bırakmış Çanakkale Boğazı’ndaki anıtsal yapı 1915 Çanakkale Köprüsü, yüksek mühendislik ve estetik standartları karşılayan özelliklerde tasarlandı. Tamamlandığında, 2023 metre ana açıklığı ile “dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü” unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 333 metrelik kuleleri ile de “dünyanın en yüksek asma köprüsü” olacak.

sika istanbul havalimanı fazlı bulut140319

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, Malkara ile Çanakkale arasında 1915 Çanakkale Köprüsü’nü de içeren 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolundan oluşmaktadır. Proje, 324 kilometrelik Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi’nin bir parçasıdır.

YAPI SİSTEMİ ÜRÜNLERİ VE PROJEYE ÖZEL KATKILARLA ÇÖZÜM SUNDU

Birçok çözüm ortağının yer aldığı, dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsünde, sektöründeki başarılarıyla öne çıkan Sika’nın beton katkı ürünleri de kullanıldı. Projede, beton yapılar üzerindeki sert çevresel etkiler nedeniyle, betonun sadece mukavemet değil, dayanıklılık gereksinimleri de çok yüksektir. Düşük su çimento oranı, çok düşük geçirgenlik, yüksek mukavemet, yüksek donatı sıklığı, taze ve sertleşmiş beton özelliklerindeki değişmezlik birçok uygulamada karşılaşılan ana güçlüklerdir. Projenin ilk aşamalarından başlayarak Sika, yapı sistemi ürünleri ve projeye özel katkılarla çözüm ortağı olarak yer aldı.

Rumaenien  dsc9849

TÜM KOŞULLARDA MUKAVEMET VE DAYANIKLILIK GEREKSİNİMLERİNİ KARŞILAYAN ÜRÜNLER

Sika, 1915 Çanakkale Köprüsü projesinde üretilen kazık, keson, plinth ve diğer beton işlerinde beton katkıları ile destek vermektedir. Sika Viscocrete® Hi-Tech 4284 ve Sika Retarder®, deniz seviyesindeki betonlama gibi tüm iklim ve çalışma koşullarında mukavemet ve dayanıklılık gereksinimlerini karşılamak için beton üretimlerinde kullanılmaktadır.

Sika Cover LR RGB 02

Projeye özel geliştirilen Sika Viscocrete® Hi-Tech 4516 süperakışkanlaştırıcı katkısı ve Sika Stabilizer 4R-7 viskozite modifiye edici katkı ajanı ile pompalama ve tremie uygulamaları dâhil tüm üretim ve yerleştirme aşamalarında segragasyon olmadan 3 saatten fazla işlenebilirlik süresine sahip, taze ve sertleşmiş beton özellikleri bakımından çok özgün ve kendiliğinden yerleşen beton (SCC: KYB) üretimi gerçekleştirildi. Sika, yüz yılı aşkın süredir olduğu gibi tüm dünyada farklı projeler için çözüm üretmeye devam ediyor.

PaylaşTweetPaylaşGönder

İlgili İçerikler

İnsanların sağlıklı, enerji verimli ve güzel yapılarda yaşamaları için çalışıyoruz
Ayın Konuğu

İnsanların sağlıklı, enerji verimli ve güzel yapılarda yaşamaları için çalışıyoruz

Prefabrik çelik yapılar inşaat sektörü için sayısız avantaj sunuyor
Ayın Konuğu

Prefabrik çelik yapılar inşaat sektörü için sayısız avantaj sunuyor

Stadyumlar futbol amaçlı kullanımdan öte, kentin sosyal yaşam üssü, afet ve sığınma merkezi haline gelmeli
Ayın Konuğu

Stadyumlar futbol amaçlı kullanımdan öte, kentin sosyal yaşam üssü, afet ve sığınma merkezi haline gelmeli

Takip Edin

Dijital Dergi

Göz At

Prefabrik Yapı A.Ş. Genel Müdürü Mustafa Tolunay’dan 2021 sektör öngörüsü
Gündem

Prefabrik Yapı A.Ş. Genel Müdürü Mustafa Tolunay’dan 2021 sektör öngörüsü

Vefa Group İcra Kurulu Başkanı Turan Koçyiğit’ten 2021 sektör öngörüsü
Gündem

Vefa Group İcra Kurulu Başkanı Turan Koçyiğit’ten 2021 sektör öngörüsü

Schüco Alüminyum Sistemler Satış Direktörü İlhan Görmez’den 2021 sektör öngörüsü
Gündem

Schüco Alüminyum Sistemler Satış Direktörü İlhan Görmez’den 2021 sektör öngörüsü

  • Dijital Arşiv
  • Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
Ezgi Yayıncılık
Tel: +90(212) 218-18-22

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

error: