Ender Çolak: Dünya markası De Dietrich premium segmentte yüzde 25 pazar payı hedefliyor
İnşaat Dünyası Dergisi Ocak-Şubat 2023 sayısında Ayın Konuğu bölümünde BDR Thermea Türkiye CEO’su Ender Çolak’ı ağırladı. İklimlendirme sektörünün duayen isimleri arasında yer alan Ender Çolak, “Dünyanın bilinen en eski endüstriyel ticari markası De Dietrich’in uzmanlığını geleceğin teknolojisi ile birleştirip ülkemizde iklimlendirme sektörüne yeni bir soluk getireceğiz. Türkiye’yi enerji dönüşümünde elektrik ve hidrojen temelli ürünler ile buluşturacağız. BDR Thermea olarak; De Dietrich ile Türkiye’de premium segmentte yüzde 25 pazar payı hedefliyoruz. Dünyaca ünlü otel, hastane, havalimanları, müzeler gibi özellikli binaların iklimlendirme çözüm ortağı olan De Dietrich; ısıtma, soğutma, yenilenebilir enerji ve su ısıtıcıları alanında ülkemize yeni teknolojiler getirecek” dedi.
BDR Thermea Group’un Türkiye pazarındaki geçmişi ne zamana dayanıyor? İklimlendirme sektöründe pazarda hangi markalarla konumlanıyor?
Dünya iklimlendirme sektörünün önemli oyuncularından biri olan BDR Thermea Group, kökleri 1684 yılına dayanan De Dietrich’in 2009 yılında Baxi ve Remeha ile güçlerini birleştirmesiyle ortaya çıkan bir grup. BDR Thermea Group, yenilikçi iklimlendirme ürünleri ve çözümleri sunuyor. 82 ülkede faaliyet gösteren ve bünyesinde 6 global marka bulunduran BDR Thermea Group; 6 bin 500 çalışanı, 12 Ar-Ge merkezi ve 15 üretim tesisi ile birlikte 2.1 milyar euro ciroyla küresel oyunculardan biri konumunda bulunuyor. İngiltere, Fransa, Almanya, Hollanda, İtalya ve Doğu Avrupa ülkelerinde pazar lideri olan BDR Thermea Group; Türkiye, Rusya, Kuzey Amerika ve Çin pazarlarında da güçlü ve iddialı bir duruş sergiliyor. Grubumuzun Türkiye’deki faaliyetleri ise 1969 yılında kurulan Baymak’ın 2013 yılında BDR Thermea Group bünyesine katılmasıyla başladı. BDR Thermea Group sektörün lider markalarından Baymak’ın yanı sıra artık De Dietrich ile de Türkiye’de varlık gösteriyor.
DE DIETRICH PREMIUM SINIFINA YÖNELİK ÜRÜNLERİ İLE PAZARDA FARK YARATACAK
BDR Thermea Türkiye’nin üst segment markası De Dietrich büyük bir lansmanla Türkiye pazarına giriş yaptı. De Dietrich markasının tarihçesi ve faaliyet alanları hakkında bilgi verir misiniz?
De Dietrich’in kurulduğu günden bu yana ana tutkusu kalite. Ürünlerini taklitlerden korumak için 16. Louis’nin çıkardığı bir fermanın ardından, 1778 yılından bu yana logosunda av borusuna yer veren De Dietrich, asırlardır kalitenin sembollerinden biri olarak gösteriliyor. 1894-1904 yılları arasında Emile Methis ve Ettorio Bugatti ile iş birliği içerisinde otomobil imal eden De Dietrich, 1905 yılında ilk merkezi ısıtma sistemini geliştirdi ve yıllar içerisinde daha pek çok ilke imza attı. Tecrübesinin getirdiği güvenle yenilikçi bakış açısını birleştiren De Dietrich bugün, iklimlendirme alanında uzmanlaşan en büyük endüstriyel gruplardan biri olan BDR Thermea Group’un önemli bir parçası.
İklimlendirme sektöründe Fransa’nın en çok bilinen markaları arasında bulunan ve premium sınıfına yönelik ürünleriyle pazarda fark yaratan De Dietrich, mühendislik tecrübesi, teknik uzmanlığı ve düşük karbon salımlı ürünleri ile enerji dönüşümünün liderlerinden biri olmaya ve daha iyi bir geleceği şekillendirmeye devam ediyor. Konfor ve verimliliği aynı çatı altında buluşturan De Dietrich’in ürün yelpazesinde kombi, kazan, ısı pompası, klima, boyler ve oda termostatı bulunuyor. Dünyaca ünlü otel, hastane, havalimanları, müzeler gibi özellikli binalarda da iklimlendirme deneyimi ve uzmanlığı ile De Dietrich imzasını sıkça görüyoruz.
TÜRKİYE’Yİ ENERJİ DÖNÜŞÜMÜNDE ELEKTRİK VE HİDROJEN TEMELLİ ÜRÜNLER İLE BULUŞTURACAĞIZ
İklimlendirme sektörünün köklü markası De Dietrich, Türkiye’de hangi ürün grupları ile yer alacak ve marka nasıl konumlanacak?
Öncelikle De Dietrich, Türkiye’ye geleceğin teknolojisini getirecek ve dünyada olduğu gibi Türkiye’de de enerji dönüşümüne öncülük edecek. Bildiğiniz gibi, Avrupa, iklimlendirme alanında fosil yakıtları bırakıyor. Türkiye’de de bu dönüşümün kaçınılmaz olduğunu yinelemek istiyorum. Önümüzdeki dönemde Türkiye’de iklimlendirme sektöründe hidrojeni daha sık konuşmaya başlayacağız. Isı pompası, fotovoltaik güneş kolektörleri ve bunlara bağlı hibrit sistemler hayatımızın ayrılmaz bir parçası olacak. Biz de Türkiye’yi enerji dönüşümünde elektrik ve hidrojen temelli ürünler ile buluşturacağız. Isı pompasının yanı sıra pazarda farklılığı hemen hissedilecek klimalarımız, oda termostatlarımızı da tüketicilerimizin beğenisine sunacağız.
Müşteri deneyimi konusunda da oldukça iddialı olan De Dietrich’in bir başka katkısı ise kullanıcılarına sunacağı hızlı ve yetkin satış sonrası servis hizmeti olacak. Müşteriyi dinlemek ve anlamak; ürünlerle ilgili ne hissettiğini öğrenmek gibi bir yaklaşıma sahip olan De Dietrich’in “Çok şey isteyenlere” sloganı da buradan geliyor ve müşterileriyle kuracağı özel bağa işaret ediyor.
DE DIETRICH, TÜRKİYE’NİN HER NOKTASINDA PREMIUM SEGMENTTE YER ALACAK
De Dietrich için Türkiye’de yeni bir yapılanmaya gidiyoruz ve konsept mağazalar oluşturuyoruz. 2023 yılında 150 bayi, 52 servis ile başladığımız yolculuğumuzu 400 bayi ve 250 servise ulaştırmayı hedefliyoruz. Böylece Türkiye’nin her noktasında premium segmentte De Dietrich markasını görmeye başlayacağız.
Akıllı iklimlendirme çözümleri ile sürdürülebilir bir geleceği yakınlaştırarak erişilebilir hale getiren BDR Thermea’nın hem önemli bir parçası hem de grubun dünyaca ünlü markalarından biri olan De Dietrich’in Türkiye’deki gücümüze güç katacağına inanıyorum. De Dietrich ile Türkiye’de üç yıl içinde premium segmentte yüzde 25 pazar payı almayı hedefliyoruz.
DE DIETRICH’İ YETKİN DİKİNCİLER GİBİ DOĞRU BİR İSİMLE TANITMAK İSTEDİK
De Dietrich, marka yüzü olarak Türkiye’nin saygın sanatçılarından Yetkin Dikinciler’i tercih etti. Yetkin Dikinciler’i De Dietrich markasının yüzü olarak seçmenizin nedeni nedir?
Bu sıra dışı işi, doğru bir isimle anlatmamız gerekiyordu. Karizması, hitabeti, sanat geçmişi, uzun yıllardır yaptığı işlerle başarılarını ortaya koymuş ve izleyicilerinin güvenini kazanmış Yetkin Dikinciler, aklımıza ilk gelen isim oldu. Kendisinin de projemize sıcak bakmasıyla alışılagelmiş yüksek sesli reklamların arasından, sadeliği ve zarafeti ile ayrışan bir lansman kampanyası tasarladık.
Türkiye iklimlendirme sektöründe iddialı ülkeler arasında. De Dietrich’in Türkiye’de üretim için yatırım planları var mı? Kısaca bahseder misiniz?
Müşterilerine en kaliteli ürün ve hizmetleri sunan De Dietrich, ürünlerini ve temel bileşenleri kendi üretim merkezlerinde üretiyor. Üretimimiz, kazanlardan kontrol birimlerine, brülörlerden konutlar için sıcak su ısıtıcılarına kendi alanlarında uzmanlaşmış farklı bölgelerdeki üretim tesislerinde gerçekleşiyor. Fransa’daki Mertzwiller tesisi, döküm kazanların montajı ile konutlarda kullanılan sıcak su ısıtıcılarının ve kontrol birimlerinin imalatına adanmış. Düşük, orta ve yüksek kapasiteli yoğuşmalı kazanlar Hollanda, Apeldoorn’da monte ediliyor. Brülörler ise Fransa, Thann’da üretiliyor.
Az önce de belirttiğim De Dietrich ile Türkiye’de üç yıl içinde premium segmentte yüzde 25 pazar payı alarak; 50 bin adet kombi, 20 bin adet klima ve 2 bin adet ısı pompasına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için de ciddi biçimde yatırım yapmak gerekiyor. Bir yandan yeni bayilerin kurulumuna devam edeceğiz, bir yandan da üretim kapasitemizi artıracağız.
BDR THERMEA GROUP, TÜRKİYE’DE KOMBİ ÜRETİM KAPASİTESİNİ 500 BİN ADETE ÇIKARACAK
Enerji dönüşümünde hem yenilenebilir enerji hem de enerji verimliliği ön plana çıkıyor. Bu sebeple ısı pompalarına, hibrit ve hidrojen çözümlerine yatırım yapıyor, entegre iklimlendirme çözümleri ile enerji dönüşümüne yön veriyoruz.
BDR Thermea Group olarak Türkiye’de kombi üretim kapasitemizi yüzde 25 artırarak 500 bin adet kombi kapasitesine ulaşacağız.
12 MİLYON EUROLUK YATIRIMLA BOYLER ÜRETİM KAPASİTEMİZ 200 BİNE ÇIKACAK
Avrupa’daki enerji dönüşümünün ısı pompası yanındaki en kritik ürünlerinden olan boyler için de Türkiye’de yatırımlarımıza ağırlık veriyoruz. Bu kapsamda üretime 12 milyon euroluk yatırım yaparak yılda 34 bin adet olan boyler kapasitemizi 200 bine çıkaracağız. Böylece Türkiye olarak BDR Thermea Group’un ana boyler üreticisi konumuna geliyoruz. Buradan Avrupa’ya ciddi bir ihracat potansiyeli oluşturacağız.
Enerji maliyetleri global bir sorun olmaya devam ediyor. De Dietrich markası enerji verimliliğinde tüketicilere ne tür avantajlar sağlıyor? İşinizin temelini oluşturan Ar-Ge alanında neler yapıyorsunuz?
Enerji dönüşümü, önemi gün geçtikçe daha da artan bir gündem olarak ajandalarımıza girdi. Dünyadaki ve Türkiye’deki ekonomik gelişmeleri dikkatle takip ederken, Türkiye iklimlendirme sektörünün ana oyucularından biri olarak yatırımlarımıza hız kesmeden devam ettik, ediyoruz ve edeceğiz.
BDR Thermea Group “Enerji ile Büyü”stratejisi çerçevesinde globalde karbon nötr akıllı çözümlere 500 milyon euroluk yatırım yaptı, karbon emisyonunu 2030 yılına kadar yüzde 55 oranında azaltmayı taahhüt etti. Enerji dönüşümünün liderlerinden biri olan BDR Thermea Group, 250 milyon euroyu aşan bir yatırımla ısı pompasında lider olmaya koşuyor.
Enerji maliyetleri, son birkaç yıldır ciddi biçimde artış gösterdi ancak bu trendin çok daha önce başladığını görüyoruz. Öte yandan iklim değişikliğiyle mücadele açısından da enerjide dönüşüm şart. Bir yandan yenilenebilir enerjiye kayış yaşanırken diğer yandan da verimlilik yatırımları artıyor.
ENTEGRE HVAC ÇÖZÜMLERİ İLE ENERJİ DÖNÜŞÜMÜNE YÖN VERİYORUZ
BDR Thermea Group, bu alanda tüm markalarıyla geleceğe hazırlanıyor. Tüm bu trendleri önceden okuyarak geleceği tasarlıyoruz. Örneğin ısı pompalarına, hibrit ve hidrojen çözümlerine yatırım yapıyor, entegre HVAC çözümleri ile enerji dönüşümüne yön veriyoruz.
BDR Thermea Group, geleceğin temiz yakıtı hidrojen ile yüzde 100 uyumlu kombiler için de Avrupa’da birkaç şehirde pilot uygulamalara başladı. Hidrojen üzerine yapılan bu çalışmalar ve yenilikçi yaklaşımları ile BDR Thermea Group, 2021 Gaz Endüstrisi Ödülü’ne, İngiltere’de Building Inovation Award yarışmasında ‘En İnovatif Tedarikçi’ ödülüne, Kuzey İrlanda’da ise yüzde 100 hidrojen ile çalışan kombiler ile ‘İnovatif Ürün’ ödülüne layık görüldü.